השוואת ביטוח רכב

ענף ביטוחי הרכב נחשב לאחד הענפים התחרותיים ביותר בשוק המקומי
ולכן חשוב לבצע השוואת מחירי ביטוח רכב על מנת למצוא את ההצעה המשתלמת ביותר

משווים נכון - קונים חכם

השוואת ביטוח תאונות אישיות בעוד 6 שלבים (כ30 שניות של מילוי פרטים) תקבלו עד 5 הצעות מחיר מכל חברות הביטוח המובילות…

20210218_230610_0000

בשאלון זה, בפחות מ-30 שניות תוכלו להגיש בקשה ולקבל הצעה משתלמת לביטוח הרכב.

ביטוח רכב מורכב מכיסויים ופרמטרים רבים, שיכולים להיות מבלבלים בבואנו לערוך השוואת מחירים לביטוח הרכב. איך עושים השוואת ביטוח? אילו מושגים כדאי להכיר?

ביטוח רכב הוא הביטוח הנפוץ בישראל ומהווה כ-60% מכלל הביטוחים שאנו קונים, אז אין פלא שהשוק גדול וההיצע רחב, ולעיתים מבלבל.
לפני השוואת המחירים מומלץ לקרוא ולהתערות במושגים בסיסיים ובסוגי הכיסויים הביטוחיים הנוספים, כדי לרענן את הזכרון.
לרוב ניתן למצוא מחירים מוזלים כאשר רוכשים ביטוח רכב בערוצים דיגיטליים. גם הנתונים האישיים שלכם משפיעים על עלותו.
ענף ביטוחי הרכב נחשב לאחד הענפים התחרותיים ביותר בשוק המקומי ומהווה יותר מ-60% מסך הביטוחים הנמכרים בישראל. פעמים רבות היצע רב שכזה יוצר הצפת מסרים אצל הצרכן, שמצידו רק מתבלבל יותר ומתקשה להגיע להחלטה. כתבה זו תסייע לכם לבצע השוואת מחירי ביטוח רכב ולערוך קנייה חכמה בכל הקשור לביטוח הרכב שלכם.

הפופולאריות של תחום ביטוחי הרכב אינה מפתיעה כלל כאשר לוקחים בחשבון כי כל בעל רכב בישראל מחויב על פי חוק שיהיה לו ביטוח חובה המקנה פיצוי במקרה של פגיעה גופנית, וכי מעבר לסיכון הגופני המעוגן בחוק, מרבית הציבור דואג להצטייד מבעוד מועד גם בביטוח מקיף או לכל הפחות ביטוח צד ג' על מנת שיהיו מוגנים גם מפני נזקי רכוש הקשורים לרכבים עצמם. ריכזנו עבורכם מספר טיפים חשובים שכדאי להכיר טרם השוואת ביטוחי רכב.

מה חשוב בביטוח רכב?

כרוכשים פוטנציאליים עליכם לדעת בראש ובראשונה באילו מקרים ביטוחיים תהיו מכוסים ובאילו לא, לכן עליכם להבין היטב את מרכיבי הפוליסה עליה אתם חותמים. נשמע מסובך? תופתעו לגלות כמה הדבר פשוט כיום.

בעבר היה תחום הביטוח עמוס בביטויים ומושגים מסובכים שהגבירו את התלות באיש קשר. כיום לא צריך להיות סוכני ביטוח על מנת להבין את הרעיון הכללי שלו ואת המושגים הבסיסיים,  אך תמיד מומלץ להתייעץ עם סוכן ביטוח על מנת שיפשט את המושגים המבלבלים של עולם הביטוח. לא מעט חברות מקפידות לדבר אל הלקוחות שלהן בשפה פשוטה וברורה, במטרה להקל על המבוטח את החיים, אך לרוב זה לא מספיק.

השוואת מחירים

הצרכן הישראלי נוהג לבצע השוואת מחירים לפני רכישת ביטוח. בעוד שבעבר היה כרוך התהליך בהרבה בירוקרטיה ופקסים, העידן הדיגיטלי הופך את התהליך לפשוט וקל. עוד יותר מכך, חברות רבות אף מציעות מחירים מוזלים בעת הרכישה באמצעות הערוצים הדיגיטליים, יש יתרונות וחסרונות, החיסרון הגדול בלסגור בטלפון או לחילופין בדיגיטל, שפשוט לא תמיד קוראים הכל או מסבירים לנו הכל. נוח לכם לסגור על ביטוח רכב מהמחשב בעבודה? מצוין. רוצים לבצע השוואת ביטוח מקיף און ליין ברכבת בדרך לילדים? קצרים בזמן ורוצים לבצע רכישת ביטוח באמצעות הסמארטפון? היום הדבר אפשרי, פשוט ואף משתלם, אך שימו לב! השוואת מחירים על ידי בעל מקצוע מהווה יתרון ברור! יכול להיות שבהשוואה בדיגיטל תתפתו ללכת על הזול ביותר ביותר אך קראו את האותיות הקטנות, אם על מנת לחסוך 100 שקלים בשנה תצטרכו לוותר על השתתפות עצמית נמוכה הדבר פשוט לא שווה!

המשפט שתמיד היה נכון – זול עולה ביוקר!

לפני שקונים ביטוח רכב, משווים וחוסכים

לא מחדשים ביטוח רכב לפני שמשווים מחירים! בגלל שקיימים המון משתנים המרכיבים את ביטוח הרכב:
סוג רכב, שנת ייצור, פרופיל הנהג, כמות נהגים, עבר ביטוחי, ועוד.
ובגלל שחברות הביטוח מעדכנות תעריפים לעיתים קרובות, חשוב להשוות בין ביטוחי החברות השונות כדי לחסוך כסף.
אין סיבה שתשלמו יותר רק בגלל שלא הכרתם את כל האלטרנטיבות!

השפעות נפוצות על מחיר ביטוח הרכב

המחיר הסופי של הביטוח שלכם נקבע גם בהתאם לפרמטרים האישיים שלכם. למשל, מחיר הפוליסה יוזל במידה והמבוטח משתייך לאוכלוסייה שנחשבת לבעלת סיכון מופחת למעורבות בתאונות באופן סטטיסטי, או שהרקורד התעבורתי שלו נקי מהרשעות, עבירות תנועה או תביעות ביטוח קודמות, או שרכבו בעל סטנדרטים בטיחותיים גבוהים במיוחד. מהצד השני, אם תוסיפו נהג צעיר כנהג נוסף או תפחיתו/ תקשו לבטל את ההשתתפות העצמית במקרה ביטוחי, הפוליסה תתייקר.

התאמה אישית של הכיסויים הרבים

מרבית החברות מציעות למבוטח מגוון כיסויים נוספים כמו ביטוח פנסים ומראות, תיקון שמשות, ואפילו כיסוי מיוחד לנהגים צעירים של ביטוח רכב לארבעה ימים שתפור במיוחד עבור חיילים בחופשה, לכן כדאי לבצע השוואת ביטוחים בהתאם לכיסויים המתאימים לכם. הקפידו על איזון והשתדלו מצד אחד לא לחטוא בחסכנות יתר שעלולה לעלות לכם ביוקר במקרה תאונה, חס וחלילה. מצד שני גם רכישת כל הכיסויים ללא יוצא מהכלל עלולה להתברר כמיותרת.

ביטוח משכנתא

מה ההבדל בין ביטוח צד ג' לביטוח מקיף?

ביטוח צד ג'
מכסה נזקים שנגרמו לרכוש של צד שלישי. לא כולל כיסוי לנזק או גניבה של הרכב שלכם.

ביטוח מקיף
כולל גם ביטוח צד ג' וגם כיסוי לנזק שנגרם לרכב שלכם (בעלי הפוליסה) כולל גניבה. לכן, עלותו גבוהה יותר מביטוח צד ג', והוא מומלץ לבעלי רכבים שיוצרו בשנים האחרונות או שהשווי שלהם יחסית גבוה.

למה אנחנו?

בוחרים ממגוון אלטרנטיבות – קונים את ההצעה המשתלמת ביותר עבורכם.

בטוחים שקניתם את הביטוח הכי משתלם – COPO בודקת עבורכם כל שנה, בעת חידוש הביטוח, אם שווה לכם להמשיך עם אותה חברה או לעבור לאחת אחרת עם הצעה משתלמת יותר

מקבלים מענה אנושי – מיטב אנשי המקצוע של COPO נמצאים לרשותכם בכל רגע נתון- בשלב החיפוש, בעת הרכישה ובכל תקופת הביטוח.

אתכם גם בתביעות – COPO בוחרת את אנשי המקצוע שלה בקפידה על פי דירוגי לקוחות, כך שאתם נהנים מהעילית של אנשי הביטוח.

טיפים לרכישה חכמה

נהגים זמניים ברכב – הילד חוזר מהצבא פעם בחודש ורוצים לתת לו את הרכב? האח מאמריקה מגיע לביקור ורוצים לצ'פר אותו ברכב צמוד?

אין צורך לעשות ביטוח שנתי על נסיעה פעם באף פעם… יש הרבה חברות שנותנות אפשרות להוספת הנהג הזמני בעת הצורך.

חדש תמורת ישן – אם יש לכם רכב חדש בשנתו הראשונה, דבר ראשון, תתחדשו! דבר שני כדאי לוודא שיש לכם כיסוי "חדש תמורת ישן". כיסוי זה מבטיח שגובה הפיצוי על הרכב במקרה של אובדן מוחלט או גנבה יגיע לשווי הרכב החדש בשנתו הראשונה (עד 10% משווי הרכב)

במה לבחור – מקיף או צד ג'? – ביטוח מקיף כולל בתוכו גם את ביטוח צד ג' וגם כיסוי לנזק שנגרם לרכב שלכם (בעלי הפוליסה) כולל גניבה. לכן, עלותו גבוהה יותר מביטוח צד ג' שאינו מכסה נזק שנגרם לרכבכם אלא רק לנזק שנגרם לצד השלישי, ביטוח מקיף מומלץ לבעלי רכבים שיוצרו בשנים האחרונות או שהשווי שלהם יחסית גבוה. במקרים של שווי רכב נמוך, משתלם לבטח בביטוח צד ג' בלבד ולחסוך בעלויות הביטוח.

שאלות ותשובות

הנפוצות ביותר

ביטוח רכב זול הוא תוצאה של גורמים רבים, ביניהם מאפייני הנהגים ברכב, מטרת השימוש ברכב והאם נוסעים אתו הרבה, ונתוני הרכב עצמו. לכן עריכת השוואת מחיר ביטוח שקיבלתם לבין מחיר הביטוח שקיבל השכן שלכם או החבר לעבודה אין לה משמעות.

השאלה היא מהו ביטוח רכב הכי זול שתוכלו למצוא עבור הרכב שלכם והנהגים במשפחתכם ומיהי חברת הביטוח שתציע לכם את המחיר האטרקטיבי ביותר.

אין חברת ביטוח אחת שתמיד זולה יותר מכל האחרות . חברות הביטוח יוצאות בהצעות מתחלפות לפלחי אוכלוסיה שונים. כמעט כולן יציעו מחיר טוב לנהגים ותיקים שאינם נוהגים הרבה ולא היו מעורבים בתאונות דרכים ותביעות. לחלק מחברות הביטוח יש סטטיסטיקה טובה על סוגי רכב מסויימים שנחשבים לבטוחים יותר ולכן יחליטו להעניק הנחות גבוהות לפי סוג הרכב. אבל גם אם אינכם עונים על התנאים האלה בדיוק, תוכלו לחפש ולמצוא הצעות שמתאימות לכם. סטודנטים, עובדי מדינה, אנשים המשתייכים למועדון צרכנות או ארגון עובדים גדול – יש סיכוי טוב שמישהו ארגן לכם הנחה באחת מחברות הביטוח.

מומלץ לבדוק הנחות סביב הרכיבים הבאים בביטוח רכב מקיף וצד ג׳:

  • הנחת קילומטרים – מענק הנחות בביטוח לפי קילומטר. ההנחות מוענקות לפי כמות קילומטרים שנתית, 3,000 ק״מ, 5,000 ק״מ, 10,000 ק״מ, 15,000 ק״מ – ההנחות נעות בין 15% ל 5% על המחיר שתקבלו ללא הגבלת ק״מ.
  • השתתפות עצמית – ביטול השתתפות עצמית עולה כסף לעומת השתתפות עצמית של 1,000 ש״ח ומעלה, כמו כן תיקון במוסך הסדר לעומת תיקון במוסך פרטי ישנה גם כן את גובה ההשתתפות העצמית.
  • מערכות בטיחות לרכב – חברות הביטוח יעניקו הנחה בביטוח חובה לרכבים ישנים בד״כ מתחת לשנתון 2015 שבהם הנהגים התקינו מערכות בטיחות לרכב כגון מערכת שמירה על מרחק בטוח ומערכת התראה על סטייה מנתיב. ההנחות יהיו בגובה של בין 5% ל 15% אחוז. רכבים חדשים מגיעים עם מערכות הבטיחות ולכן במקרים רבים תגלו שדווקא לרכבים חדשים מחיר ביטוח החובה הוא זול יותר מאחר והסיכון לחברת הביטוח נמוך יותר.
  • ניתן לקבל השוואה דרך אתר ממשלתי – מחשבון ביטוח רכב

כדי לקבל מחיר טוב תצטרכו להתחיל בהשוואת ביטוח רכב. חשוב להשוות לא רק את מחיר ביטוח רכב אלא גם את התמורה עבורו – איזה כיסויים תקבלו ורמת השירות של חברת הביטוח.

COPO נולדה מתוך צורך של ממש לשינוי, בכדי לשנות את המשוואה הזו קופו מציעה דרך דיגיטלית ונוחה לשיפור והוזלה משמעותית של הביטוח שלכם.

  1. בחרו או חפשו את הביטוח הרצוי
  2. מלאו טופס קצר
  3. קבלו הצעת מחיר מ-5 חברות שונות שאנחנו כבר סיננו בשבילכם לפי מדד השירות, מחיר, ודירוג לקוחות.

כך שמה שנשאר לכם הוא לחכות לטלפון, כי את המשא ומתן אנחנו עושים כבר בשבילכם.

COPO משווים נכון – קונים חכם.

החלטתם לערוך השוואת ביטוח מקיף וברור לכם שאתם מחפשים ביטוח רכב זול, אבל מה עוד כדאי שתבדקו לפני שתחליטו?

הכי חשוב – מה רשימת האירועים שבמסגרתם תוכלו לקבל פיצוי על נזק לרכב. ביטוח מקיף מכיל בדרך כלל רשימה אחידה וקבועה של אירועים, אבל יש ביטוחי רכב, בעיקר לנהגים זהירים, המרחיבים גם למצבים כמו פיגוע, שביתות ומהומות, מלחמה, עובדים שפגעו ברכב תוך כדי נהיגה בו כמו מוסכניקים או עובדי חניון ועוד.
מה הנוסחה לקביעת שווי הרכב? אם הנוסחה אינה מופיעה בביטוח המקיף, אל תתביישו לשאול
האם קיבלתם גם הרחבות ללא תשלום או בתוספת תשלום או הגנה לאביזרים שהוספתם לרכב ואינם חלק מהמפרט שלו? ביטוח מקיף רגיל מתייחס רק לאביזרים שבמפרט הבסיסי של הרכב. תוספות כגון שירותי רכב, גרירה, רכב חלופי, כיסוי לשבר שמשות ישפיעו על המחיר ורמת השירות, לכן חשוב שתשוו מה אתם מקבלים תמורת המחיר שאתם משלמים.
ביטוח לפי קילומטר – בעיקר בתקופת הקורונה שבה אנשים רבים אינם מוציאים את הרכב מהבית אבל לא רק. אם אתם יודעים שממוצע הק״מ השנתי שאתם נוסעים הוא נמוך חפשו ביטוח לפי קילומטראז' המעניק הנחות בביטוח הרכב למי שנוסעים פחות.
אם יש תנאים מקלים לקביעת טוטאל לוס או אבדן גמור להלכה. למשל פחות מ-30 יום לרכב שנגנב או קביעת אובדן גמור לרכב שיש לו גם פחות מ- 50% נזק.
מה התנאים לקבלת רכב חלופי ובאיזה מחיר
גובה ההשתתפות העצמית ואיך שינוי שלה משפיע על מחיר הפרמיה
תנאים לקבלת רכב חדש או שווי שלו
רמת השירות שתקבלו – גם לפי מדד השירות שפרסם משרד האוצר וגם לפי ההתרשמות האישית שלכם מזמינות ומקצועיות נציגי חברת הביטוח ואתר האינטרנט שלה.

אחרי שהבנתם שאתם מעוניינים לרכוש ביטוח צד ג' במחיר טוב, ולצורך העניין התחלתם בהשוואת ביטוח רכב, מה עוד רצוי לבדוק בהצעת ביטוח צד ג' שקיבלתם?

גבול האחריות – הסכום המקסימלי שתקבלו מחברת הביטוח עבור הנזק שיגרם לצד ג.
גובה השתתפות עצמית
היקף הטיפול המשפטי שתקבלו אם אותו צד ג' יתבע אתכם: א. האם רק תביעות נזק אזרחיות, רק תביעות פליליות או שני הסוגים? ב. האם רק לתביעה הראשונית או גם לתהליכי ערעור? ג. באיזו דרך תקבלו את הכיסוי? בדרך של עורך דין שייצג אתכם או בדרך של החזר הוצאות? ד. מה תדרשו להוכיח כדי לקבל החזר הוצאות? מה מקסימום הסכום שיוחזר?
הרחבות לביטוח כגון גרירה, רכב חלופי, שבר שמשות, שירותי דרך. הוספה או הורדה שלהם ישפיעו על המחיר שתשלמו. כדאי להשוות כל הצעה עם ההרחבות ובלי על מנת לקבל השוואה אמיתית בין חברות הביטוח השונות.
רמת השירות שתקבלו מנציגי חברת הביטוח ומאתר האינטרנט שלהם.

זהו ביטוח רכב שהמדינה מחייבת לרכוש. אסור לכם לנהוג ללא ביטוח חובה. המדינה הנהיגה פוליסה אחידה בעלת כיסויים זהים בכל חברות הביטוח. מטרת ביטוח חובה היא לפצות בני אדם שנפגעו בתאונת דרכים. הכוונה לנפגעים שנמצאים ברכב או מחוץ לו, כולל הולכי רגל, רוכבי אופניים או קורקינט וכן הלאה. כל פציעת גוף לאדם – תכוסה על ידי ביטוח חובה של הנהגים המעורבים בתאונה, ללא בדיקת אשמה ומי אחראי לגרימת התאונה.

גם ביטוח מקיף לרכב וגם ביטוח צד ג' נותנים הגנה מנזקים ופגיעות ברכוש בלבד ותביעות המגיעות בעקבות הנזק. שני הביטוחים הם ביטוחי רשות, ולמרות זאת הם נפוצים מאד. 79% מבעלי הרכב רוכשים ביטוח מקיף וכמעט כל 21% הנותרים רוכשים ביטוח צד ג'. שני הביטוחים אינם כוללים נזק גופני לאף אדם, לצורך זה קיים ביטוח חובה. בשני הביטוחים תוכלו לרכוש הרחבות בנושאים שונים לפי רצונכם, כמו הרחבת שירותי דרך וגרירה, רכב חלופי וכל הרחבה אחרת העוסקת בנזק למכונית.

השוני העיקרי בין ביטוח מקיף וביטוח צד ג' הוא כמו ללכת למלון "הכל כלול" או למלון עם ארוחת בוקר בלבד: כשרוכשים "ביטוח מקיף" רוכשים גם ביטוח צד ג'.

"ביטוח מקיף" כולל את כל נזקי הרכוש שיכולים להגרם לרכב שלכם או לאחרים:

  • גניבה
  • פגיעה באוטו שלכם – החל מהשליח שהשתחל מתחת למראה שלכם ושבר אותה לשלושה חלקים לא שווים ועד להרס מוחלט של המכונית.
  • ביטוח צד ג': מפצה על כל נזק למכונית או לרכוש של מישהו אחר.

"ביטוח צד ג' " מתייחס רק לנזקי רכוש של אחרים. ברכב שלכם כבר תטפלו בעצמכם ועל חשבונכם.

גבול האחריות בביטוח צד ג' הוא סכום הפיצוי הגבוה ביותר שתוכלו לקבל מחברת הביטוח במסגרת הפוליסה שרכשתם. גבול האחריות מתחיל ב- 250,000 ש"ח וניתן להגדילו. יש חברות ביטוח המגדילות גם עד 2,000,000 ש"ח, תמורת העלאה בסכום הפרמיה. בחרו סכום גבול אחריות שנראה סביר ולא מייקר מידי את הפרמיה. לדוגמא: גבול האחריות במקרה של תאונת דרכים יכול להיות 400,000 ש"ח. אם מזלכם הרע גרם לכם לפגוע קשות ביגואר וערך הנזק מגיע ל- 975,000 ש"ח, תקבלו מחברת הביטוח רק 400,000 ש"ח ואת השאר אתם תשלמו. אך אם הנזק היה רק 30,000 ש"ח, אתם מכוסים על כולו (בכפוף להשתתפות עצמית). בחרו את גבול האחריות הרצוי לכם מבין האפשרויות שחברת הביטוח מציעה. בדקו במסמכי הפוליסה האם גבול האחריות כולל גם את ההחזר על הוצאות משפטיות, או שהחזר ההוצאות נפרד מגבול האחריות ויש לו סכום מקסימלי משלו. ככל שסכום גבול האחריות גבוה יותר, גם הפרמיה גבוהה יותר.

כשאתם עורכים השוואת ביטוחי רכב, זכרו להתייחס גם לגובה גבול האחריות המוצע בכל פוליסה. יכול להיות שמחיר הפוליסה נובע מגבול אחריות נמוך ואם תבקשו לרכוש סכום אחריות גבוה יותר, גם הפרמיה תעלה אתו.

מי שממלא טופס הצעת ביטוח רכב בוודאי שם לב לשאלות העוסקות בקיומו של ביטוח מקיף ב- 3 השנים האחרונות ובמספר תביעות ביטוח רכב או שלילת רשיון ב-3 השנים האחרונות.

שאלות אלה בודקות האם אתם זכאים להנחת העדר תביעות על הפרמיה המוצעת בביטוח מקיף ובביטוח צד ג'. מי שלא היה מעורב בתביעת ביטוח רכב ב- 3 השנים הקודמות זכאי להנחת העדר תביעות. חברות הביטוח דורשות שתעבירו תוך זמן מסוים "דוח תביעות" שמשמש כ"טופס העדר תביעות" או "אישור העדר תביעות" ומוכיח שלא הגשתם תביעות ביטוח רכב ב-3 השנים האחרונות. אישור העדר תביעות הוא דוח שכל חברת ביטוח מוציאה כשביטוח רכב מסתיים ומפורטות בו התביעות (או חוסר התביעות), עד 3 שנים אחורה. אם החלפתם חברת ביטוח, הדוח יכיל כמובן רק את התקופה שהייתם מבוטחים בה ואת השנים הקודמות תצטרכו להוכיח בעזרת אישור העדר תביעות מחברת הביטוח הקודמת. תוכלו לבקש מכל חברת ביטוח בה הייתם מבוטחים שתשלח לכם העתק, או שתוכלו להפיק אישור העדר תביעות מתוך אתר "הר הביטוח" בחינם. בהר הביטוח נשמר דוח תביעות לפי תעודת זהות ומספר רכב, עם נתונים מחברות הביטוח השונות בהן הייתם מבוטחים עד 3 שנים אחורה. אם הצהרתם בזמן הרכישה שלא הייתם מעורבים בתביעות ביטוח רכב והתברר מאוחר יותר ששיקרתם, חברת הביטוח רשאית לא להעניק לכם את הכיסוי שתבעתם ממנה (גם אם אתם עומדים בכל התנאים האחרים), או לשלם לכם את חלקו בלבד.

אם היתה תביעה אחת ב- 3 השנים האחרונות או אין לכם עבר ביטוחי (מכל סיבה, למשל, אם אתם נהגים חדשים או לא היה לכם ביטוח מקיף לפני כן, או נהגתם תחת ביטוח "כל נהג" של מישהו אחר) – לא תקבלו הנחת העדר תביעות. תמיד אפשר לנסות לשכנע את חברת הביטוח, שהנסיבות שלכם מצדיקות הנחה.

אם תבעתם פעמיים או יותר ב-3 השנים האחרונות – גם אין הנחת העדר תביעות, גם אתם עשויים לקבל הצעות עם השתתפות עצמית גבוהה במיוחד וגם תתקשו מאד למצוא חברת ביטוח שתבטח אתכם. זו סיבה טוב לחשוב פעמיים אם לתבוע את ביטוח הרכב שלכם.

אי־גילוי

אי־מסירת פרטים של דבר אותו המצהיר היה חייב לגלות לצד השני. בניירות ערך הדבר יכול להתייחס להעלמת פרטים בתשקיף היכולים להשפיע על משקיע או חוסך סביר לרכוש, או להמשיך להחזיק, ניירות ערך של אותה חברה; ואילו בביטוח אלה הם פרטים שמבוטח צריך לגלות למבטח משום שהם בעלי אופי מהותי וידיעתם יכולה לשנות את החלטת המבטח בקשר לקבלת המבוטח לביטוח בכלל, או לקבלתו בתנאים מסוימים. אי גילוי יכול לגרור סנקציות פליליות או חוזיות, בהתאם למקרה

בונוס מאלוס

הנחה (בונוס) או תוספת (מאלוס) בגין תביעות עבר. אם במהלך תקופת הביטוח המבוטח לא הגיש תביעה נגד חברת הביטוח – הוא יהיה זכאי להנחה עם חידוש הביטוח. אם הוגשה תביעה נגד חברת הביטוח – המבוטח ישלם תוספת בעת חידוש הביטוח.

ביטוח אלמנטרי

ביטוח כללי. המושג מקיף את ענפי הביטוח המבטחים רכוש, כגון: ביטוח דירה, ביטוח עסק, ביטוח רכב חובה, ביטוח רכב רכוש, ביטוח הנדסי, ביטוח חקלאי וכו'. ביטוח אלמנטרי אינו כולל ביטוח חיים או ביטוח בריאות.

ביטוח חובה

מכסה נזקי גוף שנגרמו לנהג, לנוסעים ברכב ולהולכי רגל. על פי החוק, כל כלי רכב ממונע הנוסע בכבישי ישראל חייב להיות מבוטח בביטוח חובה.

ביטוח מקיף

ביטוח המכסה כל נזק שנגרם לרכב של המבוטח, וכולל בתוכו ביטוח צד ג' (ביטוח צד שלישי). בין השאר, ביטוח מקיף מכסה גניבה, התנגשות, התלקחות, התפוצצות ונזקי מזג אוויר.

ביטוח צד ג'

ביטוח רכוש בסיסי המכסה נזקים שגרם בעל הפוליסה לרכוש של צד שלישי.

גבול אחריות

הסכום המרבי (פיצוי מקסימלי) שתשלם חברת הביטוח למבוטח. הסכום נקבע מראש ומופיע בפוליסת הביטוח.

דוח תביעות

מסמך המפרט את התביעות שהגיש (או לא הגיש) המבוטח נגד חברת הביטוח. המסמך, הנקרא גם דוח מצב תביעות או דוח העדר תביעות, כולל תביעות שהוגשו בשלוש השנים האחרונות.

דף פרטי הביטוח

מסמך (הנקרא גם מפרט הפוליסה) שהוא חלק בלתי נפרד מפוליסת הביטוח, וכולל פרטים שונים: סכום הביטוח, פרטי הביטוח, תקופת הביטוח (התחלה וסיום), מספר הפוליסה, הכיסויים הכלולים בה וכו'.

הפול

גוף משותף לכל חברות הביטוח, המבטח נהגים שחברות הביטוח סירבו להנפיק להם פוליסה עקב סיכון ביטוחי. הפול מיועד לנהגים בעלי עבר עשיר של עבירות תנועה או מעורבות במספר גדול של תאונות. כמו כן, בפול מבוטחים בעלי רכב דו-גלגלי.

השתתפות עצמית

סכום קבוע מראש שתשלומו חל על המבוטח במקרה של נזק והגשת תביעת ביטוח. דמי ההשתתפות העצמית מנוכים מהפיצוי הכספי לו זכאי המבוטח מחברת הביטוח.

טוטאל לוס

נזק מוחלט לרכב (אובדן מוחלט) כתוצאה מתאונה. נזק מוחלט מוגדר כנזק שלא ניתן לתיקון, או כנזק העולה על שיעור מסוים משווי הרכב. שיעור זה משתנה בין פוליסה לפוליסה ובין חברת ביטוח לבין חברת ביטוח אך בד"כ ינוע בין 50%-60% משווי הרכב.

כיסוי

סך ההגנה הביטוחית של המבוטח. כלומר, הפיצוי המקסימאלי (תקרת ביטוח) שאותו זכאי המבוטח לקבל מחברת הביטוח.

המבוטח

מי שרכש פוליסת ביטוח במטרה לזכות בכיסוי ביטוחי למקרה של נזקי גוף או רכוש. מבוטח (שיכול להיות אדם פרטי, חברה, תאגיד וכו') הוא "צד ראשון" בחוזה הביטוח.

מבטח

חברת ביטוח העוסקת בשיווק פוליסות (חוזה ביטוח). החברה גובה תשלום (פרמיה) מהמבוטח, ומתחייבת לכסות נזק שנגרם לו, על פי תנאי הפוליסה. החברה היא "צד שני" בחוזה הביטוח.

מקרה ביטוח

מקרה המוגדר בתנאי הפוליסה כאירוע שבמסגרתו נגרם למבוטח נזק, ולכן מזכה אותו בתגמולי ביטוח (פיצוי).

הפוליסה

חוזה ביטוח בין המבוטח ("צד ראשון") לבין המבטח (חברת הביטוח – "צד שני"). החוזה כולל את כל פרטי ההסכם בין הצדדים, ביניהם גובה תשלום הפרמיה, סכום הפיצוי, התנאים וכו'.

פרוסקלה

החלטת המבוטח לבטל ביטוח רכב לפני תום תקופת הביטוח המופיעה בפוליסה. על המבוטח להודיע על כך לחברה מראש ובכתב. החברה רשאית לנכות 10% מהחזר החלק היחסי של דמי הביטוח.

פרורטה

החלטת חברת הביטוח לבטל ביטוח רכב לפני תום תקופת הביטוח המופיעה בפוליסה. על החברה להודיע על כך למבוטח לפחות 21 יום לפני מועד הביטול, ולהשיב לו את החלק היחסי מדמי הביטוח ששילם עבור כל התקופה.

פרמיה

התשלום השוטף (דמי ביטוח) שמשלם המבוטח לחברת הביטוח עבור הפוליסה שרכש.

שמאי רכב

איש מקצוע המבצע הערכת שווי של רכב, וכן הערכת שווי לנזק שנגרם לרכב לאחר תאונה או גניבה.

נגישות

התקשרו אלי

מעוניינים בשיחה מול נציג? מלאו את הפרטים: