הר הכסף

היכן מחכים לך חסכונות פנסיוניים, פוליסות לביטוח חיים וחשבונות בנק?

מנוע לאיתור חסכונות פנסיוניים, פוליסות לביטוח חיים וחשבונות בנק

לעזרה בקבלת דו"ח מהר הכסף, יש להשאיר פרטים בטופס הבא:

בדיקה אישית 

קבלת דוח ברור וקריא עם המלצות לשימור ולשיפור

בדיקה ללא עלות ע"י גורם מקצועי בלבד!

מדוע צריך מנוע לאיתור כספים? הנה כמה סיבות עיקריות:

נציגי מכירות שלא בדקו האם יש ביטוח דומה

טעויות הקלדה וטעויות רשלניות אחרות בקליטת הנתונים בחברות הביטוח

החלפת מערכות המחשוב אצל המוסדיים

ריבוי סוכני ביטוח

חוסר מודעות שיש ביטוחים מהעבודה

שינויי מקום מגורים ומעבר לחו"ל

הפרשתם בכל חודש לחיסכון, לקרן או לביטוח אך אינכם יודעים היכן הוא נמצא

איתור חסכונות פנסיוניים ופוליסות לביטוח חיים

מה אמצא על שמי?

בחיפוש כספים על שמכם תוכלו למצוא מידע על קיומם של חשבונות ללא פעילות בחסכונות פנסיוניים המיועדים לגיל הפרישה, כגון קופות גמל וקרנות פנסיה, וכן חשבונות ללא פעילות בביטוחי חיים עם חיסכון, בין שהם מיועדים לגיל הפרישה (וידועים לעתים כביטוחי מנהלים) ובין שלא.

כמו כן, תוכלו למצוא מידע על קיומם של חשבונות ללא פעילות בקרנות השתלמות ועל קיומן של פוליסות ביטוח למקרה מוות (ללא חיסכון).

שימו לב: "חיפוש כספים על שמי" מאתר מתוך כלל החשבונות אך ורק חשבונות ללא פעילות וכן פוליסות ביטוח למקרה מוות (ללא חיסכון).

מהו חשבון ללא פעילות?
חשבון ללא פעילות הוא חשבון שלא הופקדו אליו או נמשכו ממנו כספים בשנה האחרונה.

קראו הסבר על חשבונות ללא פעילות ועל מוצרי החיסכון והביטוח בעמוד השאלות והתשובות.

מה אמצא על קרוב שנפטר?

בחיפוש כספים על שם קרוב שנפטר תוכלו למצוא מידע על קיומם של חשבונות – עם פעילות וללא פעילות – בחסכונות פנסיוניים: קופות גמל, קרנות פנסיה וביטוחי חיים עם חיסכון (שידועים לעתים כביטוחי מנהלים).

במוצרים אלה יכול להיות כיסוי ביטוחי למקרה של פטירת הקרוב, המקנה למוטבים זכות לקבל קצבה או סכום הוני חד-פעמי. כדי לברר האם קיים גם כיסוי כזה, עליכם לפנות לרשימת הגופים שיופיעו בתוצאות החיפוש ולשאול אותם.

מנוע החיפוש מאתר גם חשבונות של נפטרים (עם פעילות וללא פעילות) בקרנות השתלמות, וכן פוליסות ביטוח למקרה מוות (ללא חיסכון) שבמקרה של מות המבוטח מעניקות למוטבים בהן את סכום הביטוח שנקבע בפוליסה. החיפוש יעלה גם פוליסות למקרה מוות (ללא חיסכון) שבוטלו בשנה האחרונה בעקבות הפסקת תשלומי הפרמיה לחברת הביטוח.

קראו הסבר על מוצרי החיסכון והביטוח בעמוד השאלות והתשובות.

חשוב לדעת!

המידע המופיע בתוצאות החיפוש מתקבל מידי הגופים המוסדיים, וייתכן שאינו מדויק או שאינו כולל את כל החשבונות או הפוליסות על שמכם או על שם קרובכם שנפטר. לפערי המידע האלה יכולות להיות כמה סיבות, לדוגמה:

  • חשבונות על שמכם לא יופיעו אם הייתה בהם פעילות (משיכה או הפקדה) בשנה האחרונה.
  • נפלה טעות בעת מילוי טפסי ההצטרפות או בעת הקלדת הנתונים במערכות המידע של הגופים המוסדיים.
  • החשבונות או הפוליסות על שמכם או על שם קרובכם שנפטר רשומים לפי מספר הדרכון ולא לפי מספר תעודת הזהות.
  • אתם מבוטחים בביטוח חיים קבוצתי, ומנוע החיפוש אינו מאתר פוליסות מסוג זה.
  • קרובכם שנפטר היה פנסיונר (קיבל קצבת זקנה מקרן פנסיה או מחברת ביטוח) ונפטר לפני יותר מ-4 שנים. מנוע החיפוש אינו מאתר חשבונות של פנסיונרים שנפטרו לפני יותר מ-4 שנים.


לידיעתכם,
בעקבות הוראות הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, החלו הגופים המוסדיים לבצע תהליך מקיף של טיוב הנתונים ברשומותיהם. כמו כן, הגופים המוסדיים נדרשים לפנות מיוזמתם אל חוסכים ומבוטחים שהקשר עמם נותק ואל מוטבים של חוסכים או מבוטחים שנפטרו וליידע אותם על חשבונות או פוליסות שאולי אינם ערים לקיומם.

שימו לב!

המידע שמציג מנוע החיפוש הוא אישי ורגיש, ויש להגן עליו מפני גורמים בלתי מורשים.

מטעמים של אבטחת מידע והגנה על הפרטיות, מנוע החיפוש מוגבל ל-10 חיפושים בלבד לכל מספר תעודת זהות. בחיפוש כספים על שם קרוב שנפטר יכול כל משתמש לבצע עד 10 חיפושים למספר תעודת הזהות של כל קרוב.

כדי שלא תצטרכו לבצע שוב את אותו החיפוש, מומלץ לשמור את התוצאות כקובץ אקסל, להדפיסן או להעבירן לכתובת דוא"ל (מייל) אישית.

לידיעתכם,
תוכלו לבקש שגוף מוסדי כלשהו לא יעביר מידע עליכם באמצעות מנוע החיפוש. לשם כך עליכם לפנות אל הגוף המוסדי שבו מתנהל חשבון או פוליסת ביטוח על שמכם ולבקש ממנו להסירכם ממנוע החיפוש. ההסרה תבוצע בתוך חודש וחצי מיום הבקשה לכל המאוחר.

לרשימת הגופים המוסדיים ופרטי ההתקשרות עמם לחצו על הקישור שבתחתית כל עמוד.

סוגי הכספים האבודים שניתן למצוא בהר הכסף

חסכונות פנסיונים לא פעילים שהפקדתם בעבר בתור שכירים או עצמאיים, קרנות השתלמות, קרנות פנסיה, קופות גמל או ביטוחי חיים. לעתים אלו יהיו כספים שסבא וסבתא הפקידו לכם כספים בקופות גמל שפתחו לכבוד בר המצווה או בת המצווה שלכם או חיסכון ישן שההורים הפקידו בקרן השתלמות ואתם אינכם יודעים עליו או ששכחתם ממנו.

בהר הכסף 2 תמצאו חשבונות וחסכונות לא פעילים – חשבונות במטבע זר או במטבע ישראלי, חשבונות עו"ש  שפתחתם בבנק שבו אינכם פעילים יום יום או גם חסכונות שאתם חסכתם או שמישהו חסך עבורכם, הורים, סבא וסבתא ועוד.

ביטוחים שרכשתם – פוליסות ביטוח שכבר אינן בתוקף, מוצרי ביטוח המשמשים כמוצרים פנסיונים כמו למשל ביטוח חיים שנלווה אל ביטוח המנהלים, ביטוחים שרכשתם בעבר, אך כבר אינם מתאימים לצרכים העכשוויים שלכם, ביטוחים שנערכו לתקופות קצרות ועוד.

כספים שירשתם מקרובי משפחה שנפטרו ונמצאים בחשבונות בנק, בחסכונות פנסיוניים, חסכונות בנקאיים, ביטוחי חיים שהיו רשומים על שם הנפטר.

למה חשוב לבצע בדיקה

חלק מאתנו ניהל רישום מסודר של הפיקדונות והחסכונות, אך בשל טעות ברישום הפרטים הוא אינו יכול לאתר את הכספים.

חלק מאתנו ירש בהתאם לחוק כספים של קרובי משפחה שנפטרו, אך אינו מודע לכל החסכונות והמוצרים הפנסיונים של המוריש, ובפרט כאשר חלק מהחסכונות והפיקדונות אינם פעילים.

קופות גמל רבות עברו במהלך השנים מיזוגים ורכישות, ולכן אנו מתקשים לעקוב אחרי כספי הפנסיה והחסכונות שלנו המופקדים בקופות האלו.

ישראלים רבים עברו דירה, פתחו חשבונות בנקים בכתובות החדשות או היגרו לחו"ל, החליפו סוכן ביטוח או עבדו במקומות עבודה שנסגרו או החליפו בעלים. כל אלו ועוד עלולים לגרום לכך שבמשך השנים שכחנו על קיומם של כספים רבים השייכים לנו.

בשנים האחרונות החלו לפעול בארץ חברות שהתמחו באיתור כספים אבודים. כאשר הם הצליחו לאתר את הכסף הם גבו עמלות גבוהות. מהיום אין צורך בהם יותר. באמצעות "הר הכסף" כל אחד יכול לאתר בקלות וללא עלות את כספיו האבודים.

בהקדם האפשרי. מוצרים פנסיונים ופוליסות ביטוח כוללים לעתים הטבות וזכויות העלולות להתיישן, ולכן כדאי להקדים לפנות אל הגופים האלו.

תוכלו למצוא חשבונות בנק לא פעילים ומידע על מוצרים פנסיונים כמו קופות גמל, קרנות פנסיה ועוד, פעילים ולא פעילים. תוכלו גם למצוא כיסוי ביטוחי למקרה של פטירה אשר מאפשר ליורשים לקבל סכום הוני או קצבה חודשית ופוליסות ביטוח למקרה של מוות.

אם אתם שאירים של הנפטר או שהנך רשום כמוטב בפוליסת הביטוח של הקרוב שנפטר תוכלו לפנות לגופים שבהם מופקד הכסף ולדרוש אותו.

ההבדל בין שאירים לבין מוטבים הוא ששאירים הם בדרך כלל בני הזוג של הנפטר או ילדיו ואילו מוטבים הם האנשים שנקבעו על ידי החוסך או המבוטח בעצמו. 

ברוב המקרים תוכלו להעביר את הכספים למוצרים פנסיונים אחרים, אך לפני שאתם מעבירים כדאי להשוות בין התנאים הניתנים לכם במוצר הקיים לבין התנאים שיינתנו לכם במוצר האחר. אם תשתכנעו שתוכלו להיטיב את התנאים, נסו להעביר את הכספים. שימו לב שיש זכויות שאותן לא תמיד אפשר להעביר. 

נסו לבדוק את הדוחות התקופתיים שאתם מקבלים מהגופים המוסדיים, חפשו תלושי שכר ישנים, פנו אל המעסיקים ופנו אל סוכני הביטוח שאתם עבדתם בעבר.

שימו לב: בעקבות הוראה של הממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון, על הגופים המוסדיים לפנות מיוזמתם אל החוסכים או אל המוטבים של חוסכים שנפטרו וליידע אותם על אודות החשבונות הנמצאים אצלם

המידע מגיע מהדיווחים של הגופים המוסדיים והוא מתעדכן אחת לחודש.

כן, משנת 2005, בהתאם להוראות משרד האוצר, נמכרו לגופים המוסדיים כל קופות הגמל שנוהלו בבנקים. מנוע החיפוש מאתר גם את קופות הגמל שנמכרו.

לסיכום, כספים אבודים הם הכספים שלכם, גם אם איבדתם את המעקב אחריהם. כספים אלו יושבים ומחכים לכם וסביר להניח שאתם זקוקים להם. היכנסו אל הר הכסף ובמספר פעולות קלות ופשוטות ליישום תוכלו, אולי, למצוא כספים השייכים לכם. גם למי שבטוח וחושב שאצלו הכול מסודר וידוע, כדאי להיכנס אל האתר, ייתכן ותופתעו לטובה.

בחיפוש בהר הכסף תמצאו על שמכם תוכלו למצוא מידע על קיומם של חשבונות ללא פעילות בחסכונות פנסיוניים המיועדים לגיל הפרישה, כגון קופות גמל וקרנות פנסיה, וכן חשבונות ללא פעילות בביטוחי חיים עם חיסכון.

בחיפוש בהר הביטוח תוכלו לקבל מידע על תיק הביטוח שלכם, ניתן להכנס להר הביטוח למידע נוסף

נגישות

התקשרו אלי

מעוניינים בשיחה מול נציג? מלאו את הפרטים: