מטריה ביטוחית | פוליסה משלימה את הכיסוי לפנסיית הנכות הניתן בקרן הפנסיה

מטריה ביטוחית היא פוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה, המשלימה את הכיסוי לפנסיית הנכות הקיים בקרן הפנסיה.​ המטריה מרחיבה את הכיסוי הביטוחי בקרן הפנסיה של הלקוח, ומתאימה אותו באופן איכותי ומיטבי לצרכיו.

אחד היתרונות של ביטוח המנהלים על פני קרן הפנסיה הוא בהגדרה העיסוקית שניתן להוסיף לאבדן כושר עבודה. כעת ניתן להציע גם לחוסכים בקרן הפנסיה לרכוש הרחבה איכותית של הכיסוי לאובדן כושר עבודה הקיים בקרן. משרד האוצר מפרט את ההרחבות אותן ניתן להציע לחוסכים אלו.

הרחבות הביטוחיות אותן ניתן להציע במסגרת המטריה הביטוחית

ביטוח משלים לביטוח נכות בקרן פנסיה למקרה של אבדן כושר עבודה הכולל כיסוי ביטוחי משלים לפיצוי ושחרור מתשלום הפקדות לקרן הפנסיה ופרמיה לתכנית זו, במקרה של אבדן כושר עבודה מוחלט או חלקי. במסגרת המטריה הביטוחית ניתן להציע שלוש הרחבות ביטוחיות

הגדרת עיסוק ספיציפית
ביטול תקופת אכשרה
ביטול קיזוז מול גורם אחר

הרחבה לכיסוי אבדן כושר עבודה לפי הגדרת עיסוק ספציפי

כיסוי אובדן כושר העבודה בפנסיה, מוגדר בהתאם להגדרת עיסוק סביר אחר בהתאם להכשרתו או ניסיונו או השכלתו של העמית. אם העמית נמצא באובדן כושר עבודה אך יכול לעסוק בעבודה אחרת בהתאם להגדרה הנ"ל – תדחה התביעה על ידי קרן הפנסיה.

*דוגמה לעיסוק ספציפי – מורה בהוראה פרונטלית, נמצאת באובדן כושר עבודה עקב פגיעה בכושר הניידות או צרידות כרונית, תופנה בקרן הפנסיה לעסוק כמורה בקורסים מקוונים, הוראה לקבוצות קטנות וכו'.

למי מתאים מטריה ביטוחית?

הפוליסה מתאימה ללקוחות שהינם עמיתים פעילים בקרן פנסיה חדשה, המבקשים לשדרג את כיסוי הנכות שלהם בקרן הפנסיה, ולהבטיח לעצמם כיסוי מיטבי למקרה של אובדן כושר עבודה.

גיל הכניסה המקסימלי הוא 57.

אילו נקודות עיקריות מכסה מטריה ביטוחית?

היתרונות העיקריים שאתם מקבלים במסגרת המטריה הביטוחית הם:

  1. הגדרת עיסוק ספציפית: כיסוי זה בא לידי ביטוי במקרה ביטוח של אובדן כושר עבודה לפי הגדרת עיסוקו הספציפי של המובטח. חשוב לציין שהפיצויים יתקבלו רק בתנאי שהוא לא הוכר על ידי קרן הפנסיה באובדן כושר עבודה, לפי הגדרת עיסוק אחר. הכיסוי רלוונטי גם במקרים בהם ישנה זכאות למספר חודשים בלבד.
  2. הרחבה לביטול תקופת אכשרה: תקופת האכשרה בקרן הפנסיה היא כ-60 חודשים, עד שהביטוח נכנס לתוקפו והפיצויים למבוטח מועברים אליו. בהרחבה זו המבוטח ייהנה מתשלום פיצויים עד סיום תקופת האכשרה למעט במקרים רפואיים מסוימים, אם הוא נזקק לכספים מהביטוח בזמן תקופת האכשרה.
  3. פיצוי בגין קיזוז מול גורם אחר: במידה והעמית בקרן זכאי לפיצויים מגורמים ממשלתיים כמו: משרד הביטחון – נפגעי פעולות איבה, משרד הביטחון – נכי צה”ל, משטרת ישראל – נכים, שירות בתי הסוהר או מהביטוח הלאומי, יכוסו הקיזוזים האלו – בגובה הקיזוז אותו רכש ובהתאם לתנאי הפוליסה.

נקודות חשובות נוספות שכדאי שתדעו

• בזמן הפעלת הביטוח במקרה של נכות, קיים שחרור מתשלום הפרמיה לביטוח ומההפקדות לקרן הפנסיה.
• בביטוח זה הפרמיה משתנה בהתאם לגיל.
• ניתן לבטח עד מקסימום פיצוי בגובה 20,000 ש״ח.
• פוליסה זו היא מודולרית, כך שכל מבוטח יכול להתאים את הפוליסה לפי צורכיו באופן פרטני.

מטריה ביטוחית – אמצעי שמבטיח לעמיתים קבלת קצבה חודשית משמעותית בגיל הפרישה, אך בנוסף לכך גם הגנה ביטוחית מסוימת בעת הצורך.

כנסו עכשיו להשוואה:

רוצים לדבר עם נציג שיבדוק עבורכם? השאירו פרטים

נגישות

התקשרו אלי

מעוניינים בשיחה מול נציג? מלאו את הפרטים: