טיפים וטריקים לרכישת ביטוח חיים למשכנתא

ביטוח משכנתא הוא שם מקוצר לשני ביטוחים שהבנק מחייב לקחת בעת לקיחת משכנתא: ביטוח חיים וביטוח נכס. הבנקים אינם נוטים לוותר על דרישה זו ומקפידים שלכל לווה יהיה ביטוח משכנתא. אם לא תרכשו אותו בעצמכם, הבנק יבטח אתכם דרך הסוכנות שלו, על חשבונכם – לא רצוי. מטרת ביטוח חיים למשכנתא שונה מזו של ביטוח חיים רגיל, ולכן אינכם פטורים מרכישתו, גם אם יש לכם ביטוח חיים. אספנו כמה טיפים שימושיים שכדאי לקרוא טרם רכישת הביטוח.

טיפ מס' 1. מתי לערוך סקר שוק והשוואת ביטוח משכנתא? 

אולי הטיפ החשוב ביותר בביטוח החיים למשכנתא – הזמן להשוואת ביטוח משכנתא הוא לפני שהשקעתם כספים בתהליך הרכישה של הנכס, ולפני שהגעתם לרגע האחרון של החתימה על המשכנתא. בררו כאשר העובדות ידועות, אך נותר לכם זמן לברר במספר מקומות, להתייעץ עם מומחים וחברים ולהתמקח. (זיכרו לקחת לפחות 3-4 ימים מרווח לעשות השוואה זו, לבעלי מצב רפואי לקוי יש לקחת פי 2 זמן)

טיפ מס' 2. הציעו לי הנחה על ביטוח משכנתא. איפה הקאץ' ? 

עבור תקופות משכנתא ארוכות, הנחה נמוכה לאורך שנים משתלמת יותר מאשר הנחה גבוהה לתקופה מוגבלת.
הנחה גבוהה לתקופה מוגבלת כדאית רק אם תקופת המשכנתא קצרה, מומלץ לבצע בדיקה לפי – פרמיה ראשונה (שנה א'), פרמיה ממוצעת (לאורך השנים) ופרמיה מצטברת (לאורך השנים), כך תוכלו להבדיל בין ההצעות השונות ולבצע החלטה מושכלת עבור הביטוח שלכם.

טיפ מס' 3. מי מקבל את כספי הביטוח? 

חשוב לברר בעת השוואת ביטוח משכנתא:
1. איך מחושבת עלות המשכנתא: לפי הריבית בפועל של המשכנתא שלכם, או עלות משוערת. עלות משוערת עלולה לגרום לפערים למטה או למעלה בסכום הביטוח. סכום מבוטח נמוך מידי לא יסלק את כל המשכנתא.
2. האם עמלת פרעון מוקדם מכוסה בביטוח. אם לא, תאלצו לשלם אותה.

טיפ מס' 4. ניתן להחליף ביטוח משכנתא באמצע התקופה? 

כן. ואפילו רצוי. ניסיון העבר מראה שחברות הביטוח מעדכנות את הפרמיות שלהם מידי פעם לפי תוחלת החיים שבינתיים רק עולה.. טפו טפו טפו… ולכן כל המגמה ממשיכה ככה חברות הביטוח נדרשות ע"י המפקח על הביטוח להוזיל את עלויות הביטוח, לכן, במידה ומצב הרפואי לא השתנה לרעה מאז הפוליסה הראשונה שלכם, תחשבו אולי כן כדאי לעשות בדיקה עבור הביטוח, זיכרו, בדיקה כל 3-4 שנים של ביטוח המשכנתא יכול להגיע לחיסכון של מאות אלפי שקלים! 

טיפ מס' 5. מי הוא המבוטח בביטוח משכנתא?

המוטב הבלתי חוזר הוא כמובן בנק המלווה, אך כמו ביטוח חיים רגיל, זהו ביטוח חיים לכל דבר ועניין וכמו שמעדכנים את המוטבים בפוליסות החיים, מנהלים פנסיה וכו', כאן הדבר הוא גם מאוד חשוב, אז כן הבנק כנראה ייקח את כל הכסף, אבל לרוב נשארת דלתא של כסף שלא מגיעה לבנק וכאן מגיע הנושא של עידכון מוטבים. עשו זאת.

נגישות

התקשרו אלי

מעוניינים בשיחה מול נציג? מלאו את הפרטים: