איתור כספים אבודים לפי תעודת זהות

כספים אבודים - יש דבר כזה? איך זה קורה ואיך מאתרים אותו

כספים אבודים הוא הליך בו אנחנו פונים לכל חברות הביטוח ובתי ההשקעות בארץ בשם הלקוח ומבקשים לקבל את כל הקופות ותוכניות החיסכון הרשומות על שמו בחברות אלו.
כך אנו מגלים קופות שהלקוח לא ידע על קיומם.
בסוף איתור הכספים האבודים אנחנו מפיקים ללקוח את "מפת האוצר האבוד" שלו, מפת האוצר האבוד היא ניתוח מעמיק של התיק הביטוחי והפנסיוני של הלקוח, זהו שלב ראשון, כעת כל שנשאר הוא לדעת לקרוא את מפת האוצר האבוד ולקחת את הכסף, כאן אנו נותנים ייעוץ חינם!

איך קורה שמאבדים את הכספים?

במרוצת השנים אנשים מחליפים מקומות עבודה ומקומות מגורים –  ומשאירים מאחוריהם אוצר אבוד, קופת חסכון פנסיוני (קופת גמל, ביטוח, מנהלים, קרן פנסיה , קרן השתלמות וכו') שנפתחה עבורם במקום עבודה קודם ולא הועברה למקום העבודה החדש.

לעתים מדובר בכספים שנשכחו במעלה הקריירה, לעתים מדובר בכספים שהופקדו לעבודה זמנית בצעירותינו באחד ממקומות העבודה הזמניים שעברנו ולעתים מדובר בדואר עם פרטים על חסכונות שפשוט מגיע לכתובתנו הישנה.

איך יכול להיות שאיבדתם את הכסף שלכם?

הנה כמה סיבות:

החלפתם מספר מקומות עבודה במהלך השנים

טעויות הקלדה וטעויות רשלניות אחרות בקליטת הנתונים על החסוכנות

החלפת מערכות המחשוב אצל המוסדיים

מיזוגים ורכישות שנעשו בין חברות ביטוח ובתי השקעות

קרוב משפחה או חבר הוריש לכם כספיכם ואינכם יודעים על כך

שינויי מקום מגורים ומעבר לחו"ל

הפרשתם בכל חודש לחיסכון, לקרן או לביטוח אך אינכם יודעים היכן הוא נמצא

על פי נתוני משרד האוצר כ20 מיליארד ₪ השייכים לציבור נמצאים בקופות הגמל ובחברות הביטוח ללא דורש! גופים פיננסיים אלה נהנים מההפקר ולא סביר שיפנו אליכם בזמן הקרוב לספר לכם על האוצר האבוד שלכם, לכן איתור הכספים האבודים שלכם צריך להיות בראש מעיינכם!

מה עושים אם מצאנו כספים אבודים?

באפשרותכם למשוך את הכספים לחשבון הבנק שלכם, אולם התשובה מאוד תלויה במה שנמצא, לדוגמה: אם נמצא ביטוח מנהלים ישן עם דמי ניהול נמוכים במיוחד ומקדם קצבה קבוע, יתכן שיותר נכון עבורכם יהיה לשמור אותו כמו שהוא. לעתים משיכת כספים תחויב בתשלום מסים.

איך מאתרים את הכספים?

על הר הכסף שמעתם?

בתוצאות החיפוש של הר הכסף תופיע רשימה של גופים מוסדיים שבהם קיימים ככל הנראה חשבונות או פוליסות על שמכם או על שם קרובכם שנפטר, וכן יפורטו סוגי המוצרים (קופות גמל, קרנות פנסיה וכדומה) שבהם נמצאו החשבונות או הפוליסות.

הרשימה אינה מפרטת כמה חשבונות או פוליסות יש בכל אחד מסוגי המוצרים ואינה מציינת מהי יתרת הכספים הצבורה בהם או מהן הזכויות הקיימות בהם (לדוגמה, זכות לקבל תגמולי ביטוח בעקבות פטירת המבוטח). כדי לברר פרטים אלה עליכם לפנות לגופים המוסדיים המופיעים ברשימה ולשאול אותם.

אם נמצאו חשבונות על שמכם, מומלץ לברר מול הגופים המוסדיים אם יש בניהולם גם חשבונות שהייתה בהם פעילות בשנה האחרונה.

חשוב לדעת!

המידע המופיע בתוצאות החיפוש מתקבל מידי הגופים המוסדיים, וייתכן שאינו מדויק או שאינו כולל את כל החשבונות או הפוליסות על שמכם או על שם קרובכם שנפטר. לפערי המידע האלה יכולות להיות כמה סיבות, לדוגמה:

  • חשבונות על שמכם לא יופיעו אם הייתה בהם פעילות (משיכה או הפקדה) בשנה האחרונה.
  • נפלה טעות בעת מילוי טפסי ההצטרפות או בעת הקלדת הנתונים במערכות המידע של הגופים המוסדיים.
  • החשבונות או הפוליסות על שמכם או על שם קרובכם שנפטר רשומים לפי מספר הדרכון ולא לפי מספר תעודת הזהות.
  • אתם מבוטחים בביטוח חיים קבוצתי, ומנוע החיפוש אינו מאתר פוליסות מסוג זה.
  • קרובכם שנפטר היה פנסיונר (קיבל קצבת זקנה מקרן פנסיה או מחברת ביטוח) ונפטר לפני יותר מ-4 שנים. מנוע החיפוש אינו מאתר חשבונות של פנסיונרים שנפטרו לפני יותר מ-4 שנים.


לידיעתכם,
בעקבות הוראות הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, החלו הגופים המוסדיים לבצע תהליך מקיף של טיוב הנתונים ברשומותיהם. כמו כן, הגופים המוסדיים נדרשים לפנות מיוזמתם אל חוסכים ומבוטחים שהקשר עמם נותק ואל מוטבים של חוסכים או מבוטחים שנפטרו וליידע אותם על חשבונות או פוליסות שאולי אינם ערים לקיומם.

המידע שמציג מנוע החיפוש הוא אישי ורגיש, ויש להגן עליו מפני גורמים בלתי מורשים.

מטעמים של אבטחת מידע והגנה על הפרטיות, מנוע החיפוש מוגבל ל-10 חיפושים בלבד לכל מספר תעודת זהות. בחיפוש כספים על שם קרוב שנפטר יכול כל משתמש לבצע עד 10 חיפושים למספר תעודת הזהות של כל קרוב.

כדי שלא תצטרכו לבצע שוב את אותו החיפוש, מומלץ לשמור את התוצאות כקובץ אקסל, להדפיסן או להעבירן לכתובת דוא"ל (מייל) אישית.

לידיעתכם,
תוכלו לבקש שגוף מוסדי כלשהו לא יעביר מידע עליכם באמצעות מנוע החיפוש. לשם כך עליכם לפנות אל הגוף המוסדי שבו מתנהל חשבון או פוליסת ביטוח על שמכם ולבקש ממנו להסירכם ממנוע החיפוש. ההסרה תבוצע בתוך חודש וחצי מיום הבקשה לכל המאוחר.

לרשימת הגופים המוסדיים ופרטי ההתקשרות עמם לחצו על הקישור שבתחתית כל עמוד.

הדרך הטובה ביותר למצוא כספים ולהבין על מה מדובר

מסלקה פנסיונית –

הפועלת מתוקף יוזמה של משרד האוצר ובפיקוחו, מציעה פלטפורמה דיגיטלית היוצרת שדרוג משמעותי בשוק החיסכון הפנסיוני.

 

באמצעות המסלקה הפנסיונית יכול כל אזרח במדינת ישראל לקבל תמונת מצב מלאה ועדכנית על החסכונות הפנסיונים הצבורים לזכותו.

 

המסלקה מיועדת להעברת מידע מכלל גופי הביטוח, הפנסיה והגמל לציבור החוסכים ולקהל סוכני הביטוח והיועצים הפנסיונים. בעתיד תאפשר המסלקה הפנסיונית גם ביצוע פעולות במוצרים הפנסיונים וניוד כספים.

 

המסלקה מציעה ממשק מאובטח וידידותי למשתמש אשר נועד להגביר את התחרותיות והשקיפות בשוק החיסכון הפנסיוני ולהפוך את המידע על החסכונות הפנסיונים לנגישים מתמיד.

פנסיה – כמה כסף חסכתם עד היום?

עבור רובנו החיסכון לפנסיה הנו סכום הכסף הגדול ביותר אותו נצבור במהלך חיינו.

אבל האם אנחנו יודעים: כמה כסף חסכנו עד כה, היכן נמצאים הכספים והאם הקצבה אותה נקבל תספיק לנו בגיל פרישה?


בשנים האחרונות יזמה המדינה את הקמתה של "המסלקה הפנסיונית", מערכת המחוברת לכלל חברות הפנסיה והביטוח ומפעילה אתר אינטרנט לטובת הציבור.

באמצעות אתר המסלקה הפנסיונית יכולים חוסכים וחוסכות לפנסיה לקבל בקלות, תמונה מלאה של מצבם הפנסיוני:


מה סכום הכסף שנצבר בחסכונות השונים, היכן נמצאים הכספים, באיזה תוכניות ועוד ועוד.

איזה מידע תוכלו לקבל?

חיסכון לפנסיה יכול להיעשות ב-4 אפיקים: ביטוח מנהלים, קרן פנסיה, קרן השתלמות או קופת גמל.

באמצעות המסלקה הפנסיונית תוכלו בהליך מהיר ופשוט להגיש בקשה לקבלת המידע הפנסיוני המלא שלכם.

הבקשה תשלח בו זמנית לכלל הגופים הקיימים במדינת ישראל: חברות הביטוח, קופות הגמל  וקרנות פנסיה, אשר יהיו מחויבים בהחזרת התשובה בתוך 3 ימי עסקים.

 

לאחר 3 ימי עסקים נקבל תמונה מלאה ומרוכזת של הפנסיה שלנו, המקיפה את כל החסכונות אשר נפתחו לטובתנו במהלך השנים, ובהם צברנו ואנו ממשיכים לצבור כספים לפנסיה.

את המידע ניתן לקבל באופן חד פעמי או להגדיר תדירות קבועה לקבלת המידע באופן מתמשך:

אחת לחודש, אחת לרבעון או אחת לחצי שנה.

כל אזרח ישראלי בעל תעודת זהות יכול ליהנות מהשירות. בכדי לעשות שימוש בשירות ולקבל את המידע הפנסיוני שלך, נדרש רישום קצר ופשוט לאתר. יש להתחיל ברישום באמצעות כפתור "הרשם לשירות"  בדף הבית. מיד לאחר הרישום וקבלת שם משתמש וסיסמה ניתן להיכנס לאזור האישי ולבקש את המידע אודות הצבירה הפנסיונית שלך.

חוסכים יכולים לקבל באמצעות המסלקה מידע מלא על החסכונות הפנסיונים שלהם כפי שנצברו לזכותם עד היום: בקרנות פנסיה, ביטוחי מנהלים, קופות גמל וקרנות השתלמות.

בקשת המידע המקיפה ביותר אשר מאפשרת לקבל את תמונת הפנסיה המלאה נקראת "מידע על כלל המוצרים הפנסיונים בכלל החברות".

המידע המתקבל בגין בקשה זו יכיל פירוט של כל החסכונות הקיימים לחוסכ/ת – פעילים ושאינם פעילים, תוך ציון שם החברות והתכניות בהן מנוהלים הכספים, סכומי הכסף, סטטוס הכספים, דמי הניהול המשולמים, סכומי הקצבאות החזויים לגיל פרישה, המוטבים בפוליסות ועוד ועוד.

בקשות מידע נוספות הנן "בקשה למידע על המוצרים שלי בחברה מנהלת מסויימת" או "מידע על מוצר ספציפי". כאן פירוט המידע לגבי כל מוצר יהיה זהה לבקשה הראשונה, אולם המידע החוזר יתייחס למוצר המבוקש בלבד או למוצרים המנוהלים בחברה המבוקשת בלבד.

על פי חוק, מחוייבות החברות המנהלות את הכספים (חברות הפנסיה, הביטוח והגמל) לשלוח את המידע עד 3 ימי עסקים מיום שליחת הבקשה. כאשר יגיע מידע מלא לבקשה, תקבלו על כך התראה למייל האישי או לטלפון הנייד, כפי שהגדרתם בתהליך הרישום לאתר.

נגישות

התקשרו אלי

מעוניינים בשיחה מול נציג? מלאו את הפרטים: