הרפורמה בביטוחי החיים - איך זה משפיע על הצרכן?

החל מפברואר 2019 ביטוחי חיים יוזלו משמעותית בעקבות רפורמה שמוביל המפקח על הביטוח. מה זה אומר עבורנו כצרכנים ואיך ניתן לדעת מהו הביטוח הכי משתלם?

יש לנו חדשות טובות, ויש לנו חדשות מצוינות. החדשות הטובות הן שבעקבות עלייה מתמדת בתוחלת החיים הדבר משפיע על הפרמיה בביטוחי החיים. בשלושים השנים האחרונות, תוחלת החיים עלתה משמעותית וכרגע עומדת על ממוצע של 82 שנים לאדם. החדשות המצוינות הן שבעקבות המגמה הזאת בה האוכלוסיה חיה שנים ארוכות יותר וברמת בריאות גבוהה, רשות שוק ההון דרשה לעדכן את תעריפי פוליסות ביטוח חיים המוצעות אצל כל חברות הביטוח. הנימוק היא שהיות והסיכוי והסיכון למוות מוקדם ירדו בעשורים האחרונים, כך צריך לרדת גם תעריף התשלום לביטוח. השינוי הזה פירושו חסכון של מאות שקלים בשנה עבור תא משפחתי – וללא פגיעה בכיסוי הביטוחי.  

מה כוללת הרפורמה בפוליסות ביטוח חיים?

הממונה על שוק ההון יצא בדרישה להוזיל את עלויות פוליסות ביטוח חיים בשיעור של כ30%, אצל כל החברות, ומבלי לפגוע בהיקף הכיסוי הביטוחי. המשמעות של מהלך כזה הוא חיסכון של עשרות אלפי שקלים במהלך החיים.

מתי הרפורמה נכנסת לתוקף?

הרפורמה נכנסה כבר לתוקף בפברואר 2019. מבוטחים חדשים וגם ותיקים יכולים כבר ליהנות מהשינויים.

אין לי ביטוח חיים, כדאי לי לרכוש?

בכמה עשרות שקלים בחודש ניתן לבטח מענק סכום גדול למוטבים במקרה של פטירה . כעת שהתעריפים הוזלו בצורה כל כך משמעותית, בהחלט כדאי לרכוש ביטוח חיים, בייחוד עבור אלו שיש להם משפחה או קרובי משפחה התלויים בהם.

מה כוללת הרפורמה בפוליסות ביטוח חיים?

הממונה על שוק ההון יצא בדרישה להוזיל את עלויות פוליסות ביטוח חיים בשיעור של כ30%, אצל כל החברות, ומבלי לפגוע בהיקף הכיסוי הביטוחי. המשמעות של מהלך כזה הוא חיסכון של עשרות אלפי שקלים במהלך החיים.

אם עשיתי פוליסה לפני הרפורמה?

שאלה מצויינת. פוליסת ביטוח חיים הינה חוזה לכל דבר ועניין, אך ללא התחייבות מצד המבוטח, הדבר אומר שהמבוטח רשאי לעבור מחברה לחברה על מנת להוזיל עלויות, אך, יש קאץ'. כל כניסה לביטוח חיים חדש יחייב בהצהרת בריאות חדשה, לכן במידה ויש שינוי במצב הרפואי יש צורך לחשוב פעמיים באם לבטל את הפוליסה הקיימת.

במידה ורוצים לנסות להוזיל יש לעשות פוליסה חדשה ורק כאשר הפוליסה החדשה מופקת עם התנאים עליהם הלקוח וסוכן הביטוח הסכימו עליהם אפשר לבטל את הפוליסה הקודמת.

איך ניתן לבדוק זכאות להוזלה בתעריפי ביטוח חיים?

ניתן לפנות לחברת הביטוח שלך ולבדוק זכאות להוזלה בתעריפי פוליסת ביטוח חיים הנוכחית שלך. הזכאות נבדקת בהשתייכות לקבוצת גיל, מין ומצב בריאותי. גם פה, מחשבון ביטוח חיים של משרד האוצר יעזור לך לבדוק את התעריפים הרלוונטיים למצב האינדיבידואלי שלך.

כדי שכל אחד יוכל לדעת מהו כיסוי הביטוח הרפואי שלו והאם יש לו חוסר ביטוחי או לחילופין כפל ביטוחי, פותחה ב-copo מערכת להשוואת ביטוחי חיים. לאחר הרשמה קצרה, מציגה המערכת, בצורה פשוטה להבנה, את המצב הביטוחי של הגולש. בנוסף, אם המערכת מזהה כי הגולש יכול ליהנות מחלופה ביטוחית זהה אך זולה יותר, היא מציעה לו אותה. בכך, מאפשרת המערכת לכל מבוטח לבדוק את מצבו הפיננסי והביטוחי ולהשוות את פוליסת ביטוח החיים שלו ובמידת האפשר אף לחסוך.

 

נגישות

התקשרו אלי

מעוניינים בשיחה מול נציג? מלאו את הפרטים: