הר הביטוח - אתר את הר הביטוח של עכשיו!

בסיום תהליך קצר תוכל לקבל דו"ח מפורט ובו ביטוחים שעל שמך

אני מאשר/ת כי המידע שנמסר על ידי ישמר במאגר המידע. אני מאשר/ת מסירת פרטים והעברתם לקבלת שירותים כמפורט בתקנון זה אני מודע לכך כי אוכל לחזור מהסכמתי זו. גילוי נאות: אתר זה הינו אתר של גוף פרטי ולא הר הביטוח הממשלתי.

בדיקה אישית – הסוף לתשלומים מיותרים

קבלת דוח ברור וקריא עם המלצות לשימור ולשיפור התיק הביטוח שלך

בדיקה ללא עלות של התיק הביטוחי ע"י גורם מקצועי בלבד!

כאשר אתם מזדהים מול מערכת הר הביטוח, המערכת פונה לכל חברות הביטוח הקיימות בשוק הישראלי, ומבקשת את הפירוט הביטוחי שלכם אצלם.

מערכת הר הביטוח מקבלת את הנתונים האלו כעבור לכל היותר 21 יום, ומפיקה עבורכם דו"ח הנגזר מתוך הנתונים ובו עיקרי הנתונים בשפה פשוטה, הנחיות והמלצות לגבי חסכון, והתראות כנגד ביטוחים כפולים.

כחלק מהמאמצים של משרד האוצר ורשות שוק ההון להגביר מודעות בנוגע להרי הכסף שעליהם אנשים יושבים בפרויקטים הר הכסף והר הביטוח, הם הקימו את התשתית לבדיקות האלו מול חברות הביטוח השונות.

הפניה לחברות הביטוח נעשית באמצעות הזדהות באינטרנט, וחברות הביטוח מחויבות לספק את הנתונים המלאים עבור כל אדם ללא עלות.

האוטומציה שבתהליך מתקדמת מאוד והחברות מחויבות לתת את המידע בחינם, לכן מתאפשרת בדיקה חינמית לגמרי.

במידה וקיבלתם התראה על כפל ביטוחי, בדקו את פרטי שתי הפוליסות המדוברות ובחרו את זו שטובה ומתאימה עבורכם ביותר, ובטלו מול חברת הביטוח את השנייה.

במידה וקיבלתם התראה על פרמיה חודשית גבוה, חייגו לחברת הביטוח המדוברת ודרשו הוזלה במחיר החודשי אותו אתם משלמים.

במידה ובדו"ח קיבלתם התראה על מוצרים ביטוחיים שחסרים (אם אין לכם לדוגמה ביטוח סיעוד או דברים אחרים שמקובל שיהיו קיימים עבור כל אחד), שיקלו להוסיף את הביטוח המדובר.

 תוכלו לגשת לסוכן ביטוח עם הדו"ח בידיכם והוא יערוך עבורכם את כל ביטולי הפוליסות, השינויים והוזלות המחיר הנדרשות.

הסוכן יציע לכם הצעות משתלמות עבור ביטוחים שחסרים לכם.

*לא מומלץ לעשות את ביטול הפוליסה לבד! יש להיעזר בסוכן ביטוח מקצועי בלבד

לא!

יתכן ובאותה החברה שבה אתם מבוטחים, ישמרו אתכם באמצעות הוזלה משמעותית על הפרמיה החודשית אותה אתם משלמים.

בנוסף, לא רק המחיר משחק תפקיד, אלא כמובן, גם השירות. יתכן ואתם מעדיפים לשלם יותר עבור חברה שמעניקה שירות טוב יותר.

משרד האוצר הקימה עבורנו את "מדד השירות", שהוא למעשה רשימה של פרמטרים מספריים חד ערכיים שלפיהם ניתן ציון שירות עבור כל חברות הביטוח, ועבור כל מוצר ביטוח שקיים.

על פי "מדד השירות", תוכלו לראות את אחוז התביעות שמאושרות ומשולמות לתובעים, מהירות הטיפול הממוצע בתביעות, ציוני סקרי שביעות רצון של הלקוחות המבוטחים.

ציון שלילי בגין תלונות של המבוטחים שהגיעו לידי רשות שוק ההון, ונתונים בנוגע לזמני המתנה טלפונית במוקדי השירות של חברת הביטוח.

במידה וההפרשים על תשלומי פרמיה חודשית המוצעים לכם אינם גדולים, ואתם רואים שמדד השירות של חברה מסוימת בביטוח המדובר טוב יותר, יתכן ועדיף לשלם מעט יותר.

מבוטח שנמצא בכיסוי ביטוחי כלשהו באמצעות אתר הר הביטוח, ופונה אל חברת הביטוח צריך לברר את המידע הבא:

  • האם הפרטים שנמצאים במערכת נכונים.
  • האם המוצר שנרכש מתאים לצרכים.
  • מהם הזכויות שמעניקה פוליסת הביטוח.
  • במוצר של קרוב שנפטר – האם הביטוח נחוץ או שיש צורך לבטל אותו או להעביר על השם של המוטב.

פרטי ההתקשרות עם מחלקת פניות הציבור של רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון:

  • טלפון: 3002* או 12223002, בימים א'-ה' בין השעות 9:00-16:00
  • פקס: 02-5695352
  • כתובת: משרד האוצר, שוק ההון, ביטוח וחיסכון, היחידה לפניות הציבור, רח' קפלן 1 , ירושלים 9195015
חברת הביטוחטלפון
AIG03-9278566
ביטוח ישיר03-5677529
איילון03-7569556
ביטוח חקלאי03-5632828
הכשרה03-7962582
הפניקס03-7332925
הראל03-9149558
הפול03-9424311
כלל ביטוח03-9420440
מגדל03-9201010
מנורה076-8452260
פסגות03-7968774
שלמה ביטוח03-6070554
שומרה03-9258171
שירביט076-8622260

לא להיבהל, זה לא אומר שאתם לא מבוטחים.

יש כמה סיבות לפערי המידע הללו:

  • מוצרי ביטוח או פוליסות לא פעילות – לא מופיעות במערכת.
  • חלה טעות בעת ההצטרפות לביטוח או בעת הקלדת הנתונים אצל חברות הביטוח.
  • פוליסת הביטוח רשומה על פי מספר דרכון ולא מספר תעודת זהות.
  • הצירוף לביטוח נעשה לאחרונה וטרם התעדכן בממשק.
  • המבוטח ביקש מחברת הביטוח שלא למסור מידע למערכת (לא כדאי, מומלץ לבקש שכן יעבירו).

 

מערכת הר הביטוח מציגה נתונים אודות פוליסות וכתבי שירות במוצרי שהם בתוקף. המידע מסייע למבוטח להשוות מחירים בין חברות הביטוח, לבצע סקר שוק עוד. הנה הפרטים:

  • שם חברת הביטוח.
  • רשימת ביטוחים.
  • פרטי התקשרות עם חברת הביטוח.
  • כמות פוליסות פעילות.
  • סוגי פוליסות, תקופות הביטוח, מספר פוליסה, פרמיה משולמת (מחיר הביטוח).
  • כתבי שירות ועלותם.
  • חדש! היעדר תביעות (חוסך המון זמן)

הר הביטוח | כפל ביטוח וכל מה שביניהם – עולם הביטוח, נחשב לאורך שנים ארוכות כתחום לא מוסבר. אמנם, חשיבותם של הביטוחים השונים לא הוטלה בספק, ומרבית אזרחי ישראל היו מבוטחים בפוליסות ביטוח כאלו ואחרות. עם זאת, אם נבדוק כמה מבוטחים שולטים ומכירים את תנאי הביטוח השונים, התוצאות שהיו מתקבלות, היו מעידות על חוסר בקיאות מוחלט בנושא.

מהו השירות שהשיק משרד האוצר, וכמה הוא עולה?
על מנת לאפשר לאזרחים רבים המבוטחים בפוליסות ביטוח שונות, לקבל מידע בכל הנוגע לתנאי הפוליסות, משרד האוצר ייסד לפני מספר שנים לא רב, את 'הר הביטוח'. מדובר באתר אינטרנט, אשר מאפשר לכל מבוטח במדינת ישראל, לעיין בביטוחים השונים בהם הוא מבוטח, בעלויות של כל פוליסה, ואף יותר מכך – להשוות בין התנאים שלו לתנאים שמציעות חברות ביטוח אחרות.

הגם שלא מדובר בהצעה להחלפת ספק אינטרנט או חברה סלולרית, שימוש מושכל בנתונים שמתקבלים בהר הביטוח, יכול להוביל לחיסכון משמעותי עבור כל מבוטח ומבוטחת. כל זאת, תאמינו או לא, ללא תשלום מצד המבוטח – מדובר בשירות חינמי אותו מעניק משרד האוצר.

מה נמצא ב"הר הביטוח"

ביטוח הוא נושא רגיש אצל רבים מאיתנו וכולל גם הרבה פסיכולוגיה וצורך בתחושת ביטחון וודאות. לאורך השנים הציבור הישראלי פוגש שוב ושוב את חברת הביטוח, בין אם הוא רוכש ביטוח רכב חובה, ביטוח רכב רכוש (מקיף או צד ג'), ביטוח דירה וביטוח חיים (עם או ללא קשר לנטילת משכנתא) וביטוחי בריאות.
הר הביטוח מאפשר לראות את כל הביטוחים שברשותנו תחת הפילוחים הבאים: ביטוחי רכב/רכוש, ביטוח סיעוד/בריאות/תאונת אישית וביטוחי חיים/אובדן כושר עבודה. כמובן שמדובר רק בביטוחים שעדיין בתוקף.  אלא שהאתר לא מסתפק בכך וגם מציג כפילויות ככל שישנן בביטוחים ומתריע עליהן. הר הביטוח גם מאפשר גישה לתמונת הביטוח של קרובים שנפטרו ומסייע כך לבטל ביטוחים שכבר לא נחוצים ולגלות למשל אם הנפטר החזיק בביטוח חיים שמקנה פיצוי לקרובים שלו במקרה של פטירה.

הר הביטוח הוא אתר אינטרנט ממשלתי

משרד האוצר הודיע על השקת הר הביטוח כמה חודשים לפני ההשקה בפועל, ובכך נתן לכמה יזמים זריזים רעיון טוב – להשתמש בשם "הר הביטוח" כדי לקדם את עצמם. התוצאה היא ש"הר הביטוח" אינו לבד – יש אתרים מתחזים ומתחרים הנושאים את אותו השם. חלקם ירצו להפיק עבורכם דוח מ"הר הביטוח" תמורת תשלום – למרות שמדובר בשירות חינמי לחלוטין ואתם יכולים להפיק בעצמכם את הדוח בלי לשלם. אחרים ירצו את המידע הביטוחי שלכם, כדי לנסות ולמכור לכם ביטוחים נוספים או להחליף את הביטוחים שכבר יש לכם.

איך תדעו שנכנסתם להר הביטוח האמיתי, שהוא אתר מטעם משרד האוצר, ולא לאתר של אחד המתחרים או של אחת מסוכנויות הביטוח הרבות המנסות ללקט לקוחות על ידי הצעה לבדיקת הר הביטוח?

שימו לב לשם המדוייק של האתר אליו אתם נכנסים, וודאו כי כותרתו מציינת שהוא אתר של "רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון", וכי יש בו הפניות לשאר מחשבוני משרד האוצר, כמו הר הכסף, מחשבון רכב חובה, מחשבון ביטוח דירה ומחשבונים נוספים.

הקישור אל הר הביטוח של משרד האוצר הוא הקישור הבא בלבד:

https://harb.cma.gov.il/

זהו קישור מאובטח (https:) המסתיים בסיומת .gov.il המעידה כי זה אתר ממשלתי.

כללי זהירות!

הר הביטוח הוא שירות חינמי ולגיטימי שעוזר לכל אחד לברר מה הביטוחים שלו ולראות אם יש ביטוחים כפולים המכילים אותו כיסוי. אך כמו כל דבר טוב, יש מי שמנסים לנצל אותו לרעה, ולהשתמש בשם "הר הביטוח" כדי למכור ביטוחים נוספים במקרה הטוב ולקבל פרטי אשראי במקרה הרע. מקרים אלה נפוצים בעיקר בתקופות בהן הקושי הכלכלי גדל, כמו בזמן הקורונה, כאשר אנשים שוקלים לקצץ בהוצאות על ידי ביטול ביטוחים מיותרים. פניה מגורם לא מוכר בנושא הוזלת ביטוחים יכולה להשפיע על אנשים לקבל את ההצעה בלי לבדוק אותה לעומק.

אם קיבלתם הודעות SMS, שיחות טלמרקטינג ממוקדי ביטוח או אחרים או עניתם למודעה כלשהי המבטיחה להוזיל ביטוחים, פשוט אל תשתפו איתם פעולה. לפעמים יש לגופים האלה מידע עליכם שהגיע לידיהם בדרך לא דרך, כמו ביטוחים שכבר יש לכם, פרטים אישיים וכד', והם ישתמשו בפרטים אלה כדי לשוות אמינות להצעה שלהם. אם אינכם יודעים מי הגוף שמבקש למכור לכם ביטוח או מבקש פרטי כרטיסי אשראי, ואינכם יודעים איך הוא קיבל את הפרטים עליכם, אין סיבה לתת לו מידע. דרך פעולה טובה להוזיל ביטוחים תהיה לפנות ביוזמתכם לסוכן ביטוח מומלץ או מוכר לכם ולהתחיל תהליך מסודר של סדר ביטוחי.

שאלות ותשובות - הר הביטוח

השאלות הנפוצות ביותר

ביטוח קבוצתי הינו ביטוח שנעשה לקבוצה של אנשים. בביטוח זה קיים נציג, בעל פוליסה, אשר עורך את החוזה עם חברת הביטוח ודן עמו על תנאי הביטוח עבור כלל המבוטחים. משך תקופת הביטוח הנו על פי ההסכם שנחתם בין בעל הפוליסה לחברת הביטוח. כמו כן נקבעים במסגרת ההסכם התנאים לחידושו עם תום תקופת הביטוח. הארכת/הפסקת הביטוח תעשה בהתאם להוראות הפוליסה. במרבית הפוליסות לביטוח קבוצתי חברת הביטוח מתחייבת לתקופת ביטוח מוגבלת.
בהתאם לחוזר המפקח על הביטוח 2002/3 אשר חל על פוליסות לביטוח בריאות קבוצתי שנמכרו או חודשו החל מיום 1.7.02, חברת ביטוח המבטחת קבוצת מבוטחים בביטוח קבוצתי מחוייבת לפרט ליחידי הקבוצה, כבר במועד כריתת חוזה הביטוח, בין היתר, את משך תקופת הביטוח עליה הוסכם במסגרת החוזה שבינה לבין בעל הפוליסה. בנוסף,  עליה לפרט במועד זה גם  את התנאים בהם יוכל המבוטח להמשיך את הביטוח אם הביטוח הקבוצתי יסתיים.
כמו כן, בפוליסות לביטוח סיעודי קבוצתי שנמכרו או חודשו החל מיום 1.7.04, חברת הביטוח מחויבת להעניק למי שמבוטחים בביטוח סיעודי קבוצתי ברצף במשך שלוש שנים ובתנאים נוספים, אפשרות מעבר לפוליסת פרט לביטוח סיעודי לתקופת ביטוח של כל החיים, ללא בדיקת מצבם הרפואי מחדש, הכל בהתאם להוראות הדין.  

על פי סעיף 23(א) לחוק חוזה הביטוח, התשמ"א – 1981 לאחר הגשת תביעה, מוטלת על חברת הביטוח החובה לעשות מיד את הדרוש לבירור חבותה כלפי המבוטח.
סעיף 23(ב) לחוק חוזה הביטוח מטיל על המבוטח חובת שיתוף פעולה עם חברת הביטוח, על מנת לאפשר לה לברר את חבותה.
לפיכך, בביטוח בריאות, רשאית חברת הביטוח לדרוש ממבוטח כי יחתום על כתב ויתור סודיות רפואית, על מנת שתוכל לברר את התביעה.
יש לציין, כי סעיפים 24-25 לחוק חוזה הביטוח, התשמ"א – 1981 קובעים מה הם הסעדים להם זכאית חברת הביטוח במקרה בו מבוטח אינו מקיים את חובתו לפי סעיף 23(ב).
לפיכך, אם תסרב לחתום על טופס וויתור על סודיות רפואית, חברת הביטוח תהיה רשאית למצות את זכותה על פי הסעיפים הנ"ל.

שאלות נוספות

האם פרמיה שאני אמור לשלם בגין ביטוח חיים (עבור משכנתא) היא על כל סכום ההלוואה המקורית או שמא רק על יתרת ההלוואה? אם התשובה היא על יתרת ההלוואה – האם אני זכאי לקבל החזר בגין סכומי פרמיה עודפים שנגבו ממני, ועד מתי?