איך לבחור נכון ביטוח משכנתא

כשאתם לוקחים משכנתא בבנק אתם למעשה מתחייבים לשני החזרים- החזרי משכנתא ותשלומי ביטוח משכנתא. ביטוח משכנתא היא פוליסת חובה לכל מי שלוקח משכנתא.

סביר להניח שהמשכנתא תלווה אתכם לאורך דרך ארוכה וכך גם ביטוח המשכנתא הנלווה אליה. כמו שאנחנו עושים סקר שוק במוצרים שאנחנו רוכשים כמו מוצרי חשמל, סל קניות, מכונית, כך גם בבואנו לרכוש ביטוח משכנתא.

אילו ביטוחים הבנק רוצה

ביטוח משכנתא מבטח קודם כל את הבנק במידה ולא תעמדו בהחזרי ההלוואה שלקחתם, בד בבד הוא מבטח גם אתכם ובמידה מסוימת גם את משפחתכם. ביטוח משכנתא כולל בתוכו שני מרכיבים- ביטוח חיים שמטרתו הראשונה אמנם היא לבטח את הבנק שיקבל את כספו חזרה כמתחייב גם אם הלווה נפטר,  אך גם לאפשר להשלים את רכישת הבית מבלי לשאת את הנטל הכלכלי הכבד שנשאר לאחר לכתו של הלווה.

המרכיב השני הוא ביטוח מבנה. הדירה שלכם למעשה משועבדת לבנק, אם ייגרם לה נזק שוויה ירד והיא אף עלולה להפוך להיות חסרת ערך עבור הבנק. ביטוח נכס למשכנתא הוא בעצם ערבות לכך שהבנק יקבל את יתרת ההלוואה שלקחתם גם אם הנכס ניזוק משמעותית. הביטוח שסוכנות הביטוח של הבנק יכולה להציע הוא בגובה המשכנתא בלבד והוא אינו מכסה במקרה של נזק לתכולת הדירה ובטח שלא במקרה של אובדן הדירה בעקבות אסון גדול, לכן מומלץ להרחיב את ביטוח הנכס לעלות של הדירה כולה ולא רק לגובה המשכנתא, על מנת שבמקרה הצורך תוכלו לקבל סיוע מסוכנות הביטוח. כמובן שתוכלו למצוא הרחבות נוספות בפוליסות השונות ובהתאם לכך גם דמי הפרמיה ישתנו.

האם לקחת את הביטוח מהבנק

לרכישת ביטוח משכנתא מהבנק שממנו לקחתם משכנתא יש יתרונות וחסרונות. יתרון ברור הוא הנוחות של הבנק. מעבר לכך, האחריות לטיפול בתביעה במקרה הצורך תהיה על הבנק והוא זה שיבצע את כל ההליך עד לקבלת הכספים. החיסרון הגדול הוא מגבלות הכיסוי שהוא יכול הציע לכם בביטוח מבנה. ביטוח מבנה למשכנתא דרך הבנק לא מאפשר ביטוח צד ג' וביטוח לתכולת הדירה, אלה הרחבות שתוכלו לקבל רק בסוכנויות הביטוח וזה בעצם היתרון הבולט ברכישת ביטוח משכנתא דרך סוכנות לביטוח. סוכנות הביטוח יכולה להתאים את ביטוח המשכנתא למידותכם, הם יכולים לבחור את המסלול על פי צרכיכם ובהתאם למשכנתא שלכם. התחרות בשוק הביטוח משחקת פה לטובת המבוטח, אינכם כבולים לסוכנות של הבנק ותוכלו להשוות מחירים ולבחור בסוכנות המציעה לכם מחיר נוח.

 

כנסו עכשיו להשוואה:

רוצים לדבר עם נציג שיבדוק עבורכם? השאירו פרטים

נגישות

התקשרו אלי

מעוניינים בשיחה מול נציג? מלאו את הפרטים: