איך לחסוך בעת לקיחת משכנתא

עומדים לרכוש בקרוב מאוד דירה? בכדי שתוכלו לעמוד בתשלומים, ככל הנראה תצטרכו לקחת משכנתא דרך אחד מהבנקים הגדולים בישראל. אך לפני שתיקחו משכנתא, יהיה עליכם לסגור ביטוח משכנתא שיספק לבנק את ההגנה הרצויה. מיד עם תחילת החיפושים אחר הביטוח האידיאלי, אתם תגלו כי קיימות מגוון רחב של אפשרויות שמהן יהיה עליכם לבחור את הטובה ביותר.

ביטוח משכנתא

אפשר לחסוך כסף בנטילת משכנתא. כאשר בוחרים את גובה המשכנתא, חשוב לבדוק קודם כל מהו התקציב החודשי שיוכל רוכש הדירה להעמיד לטובת המשכנתא. זהו נתון שאפשר לבדוק אותו בצורה מאוד פשוטה שהכלל ברזל אומר שעד שליש מההכנסות ילכו לטובת משכנתאות והלוואות.

מדוע חובה לעשות ביטוח משכנתא?

לפני שנתחיל לדבר על השוואת ביטוחי משכנתא, עליכם להבין מדוע עליכם לעשות ביטוח משכנתא. הבנקים הם אלה שמחייבים את הלווים לעשות את ביטוח המשכנתא, הבחירה עצמה לא נמצאת בידיים של הלווים. הביטוח הוא זה שאמור לספק לבנק סוג של תעודת ביטוח להחזר ההלוואה במלואה. כמובן שהוא יהיה רלוונטי כאשר האדם שלקח את ההלוואה איננו יהיה מסוגל להחזיר אותה.

הבנקים עושים את מירב המאמצים מהצד שלהם בכדי להבטיח שרק אנשים שיכולים להחזיר הלוואה יקבלו אישור לקחת אותה. אך אי אפשר לדעת מה צופן העתיד, ולכן הם מהצד שלהם ירצו לדעת כי את הכסף הם יקבלו ככה או ככה. חברת הביטוח היא זאת שתהיה ערבה לכסף במקרה שבו הלווה איננו יהיה מסוגל להחזיר את ההלוואה.

איזה ביטוח רצוי לעשות למשכנתא?

המחיר של הביטוח הוא חשוב, והציפייה היא כמובן שלא תיקחו את הביטוח עם המחיר הגבוה ביותר. אך רק לאחר שגיבשתם לעצמכם רשימה של כמה חברות ביטוח שמציעות ביטוחים טובים תוכלו להתייחס למחיר. כי אם כבר מההתחלה תתייחסו למחיר, אתם תמצאו את עצמכם בסיטואציה שבה אתם תבחרו ביטוח שלא מתאים. בסוף הביטוח אמור לספק לכם את ההגנה הרצויה, והוא לא אמור להיות בהכרח הביטוח הכי זול.אם תיקחו בחשבון את כל הפרמטרים האחרים עליהם דיברנו במאמר הזה, ורק לאחר מכן תסתכלו על המחיר אתם תעשו החלטה נבונה.
גם לא תצטרכו לשלם ביוקר על הביטוח שאותו תסגרו, וגם לא תמצאו את עצמכם סוגרים ביטוח שלא מתאים לכם. כי לעיתים תשומת לב לפרטים הקטנים יכולה לעשות את ההבדל. 

מעבר לביטוח איפה עוד אפשר לחסוך

אפשר לחסוך כסף בנטילת משכנתא. כאשר בוחרים את גובה המשכנתא, חשוב לבדוק קודם כל מהו התקציב החודשי שיוכל רוכש הדירה להעמיד לטובת המשכנתא. זהו נתון שאפשר לבדוק אותו בצורה מאוד פשוטה שהכלל ברזל אומר שעד שליש מההכנסות ילכו לטובת משכנתאות והלוואות.

לא מומלץ לעבור את ההוצאה למשכנתא משליש מההכנסות החודשיות. זוג שמרוויח כ-12,000 ₪ בחודש, מומלץ שההחזר החודשי לטובת המשכנתא, יעמוד על כ-3,500 ₪ בהחזר החודשי ההתחלתי ולאחר מכן, במידה והריביות והמדדים יעלו במשכנתא, ההחזר גם יכול להגיע לסכום גבוה יותר ולכן חשוב לקחת בחשבון החזר התחלתי נמוך יותר לטובת המשכנתא.

הדרך היעילה ביותר למצוא את ביטוח המשכנתא שמתאים לכם היא על ידי השוואת ביטוח משכנתא כמובן. באמצעות השוואת מחירים תוכלו לסקור את כל האפשרויות השונות, ולהבין איזה מבין האפשרויות הכי טובה לכם. אם אינכם יודעים כיצד לבצע השוואת מחירים, אנו ננסה להקל עליכם את הפרוצדורה.

כנסו עכשיו להשוואה:

רוצים לדבר עם נציג שיבדוק עבורכם? השאירו פרטים

נגישות

התקשרו אלי

מעוניינים בשיחה מול נציג? מלאו את הפרטים: