איתור כפל ביטוח - המדריך המלא

לא מעט פעמים אנו צריכים ביטוח בחיינו בין אם זה לדירה או לרכב או ביטוחים לקטסטרופות, איך ניתן לאתר את הביטוחים השונים ועל מה כדאי לסמוך.

אין לכם מושג איזה ביטוחים רכשתם? אתר חדש שהשיקה רשות שוק ההון – "הר הביטוח", יאפשר לכם לעשות סדר במגוון הביטוחים הרשומים על שמכם, ללא עלות כספית.

על ידי הקלדת פרטים מזהים, יפרוס בפניכם הממשק החדש את כל הביטוחים התקפים הרשומים על שמכם מכל חברות הביטוח – ביטוחי רכב, דירה, ביטוח לעסק, ביטוחי בריאות וביטוחי חיים.

המטרה היא בעיקר למנוע מצב של כפל ביטוח – בו אתם מבוטחים פעמיים על אותו כיסוי. מציאות כזו יכולה לקרות למשל כאשר רכשתם ביטוח בריאות באופן פרטי ובמקביל הצטרפתם לביטוח בריאות קבוצתי במסגרת מקום העבודה.

הממשק מאפשר לכם לבחון גם את מחירי הפוליסה ולהשוות אותם במחשבונים שונים להצעות אחרות של חברות הביטוח.

מטרת הבדיקה

מן הראוי שלכל אזרח במדינה יהיה את פרטי הביטוח שלו בצורה גלויה ככל הניתן, בעבר בדיקה של תיק הביטוח נעשתה ע"י סוכני ביטוח באמצעות הפנייה של המבוטח לחשבון הבנק שלו כדי שיגיד איפה יורד לו כסף, וכך סוכן הביטוח היה ניגש בצורה פרטנית לכל חברת ביטוח על מנת להוציא את דף פרטי הביטוח וכך לעשות לו את הסדר הנדרש.

כיום הפעולה פשוטה ויותר ויתרה מכך היא מחייבת כל סוכן ביטוח לעשות את בדיקת תיק הביטוח בממשק של האתר הר הביטוח. כך למעשה סוכן הביטוח יכול לבדוק בצורה גלויה מה נעשה למבוטח ואיך ניתן לשפר את תיק הביטוח שלו.

בזכות ממשק זה הצצה לתיק הביטוח אינו מילה גסה יותר וניתן ורצוי להסתכל בצורה עצמאית ואפילו להבין ממה מורכב התיק.

 

מה נמצא באמצעות הר הביטוח

מערכת הר הביטוח היא אתר לאיתור איתור ביטוחים כפולים (אבודים) ובה ניתן לאתר את כל מוצרי הביטוח שהמבוטח רכש אצל חברות הביטוח בישראל במוצרים שונים. אלו המוצרים שניתן לאתר:

  • ביטוח רכב חובה – פוליסה לכיסוי הוצאות נזקי גוף לנהג, לנוסעים עימו ולהולכי רגל בהתאם לחוק.
  • ביטוח רכב רכוש – פוליסה לכיסוי נזקים שנגרמו לרכוש צד שלישי (ביטוח צד ג') או נזקים שנגרמו גם לרכוש של צד ראשון שהוא בעל הפוליסה (ביטוח מקיף).
  • ביטוח דירה – פוליסה לכיסוי נזקים שנגרמו לדירה (מבנה או תכולה).
  • ביטוח עסק – פוליסה לכיסוי נזקים שנגרמו לבית העסק או לתכולה.
  • ביטוח בריאות – פוליסות ביטוח פרטית וקבוצתית לכיסוי מקרים של תאונות אישיות, השתלות, תרופות, ייעוץ ובדיקות, מחלות קשות, ביטוח סיעודי, שיניים, ניתוחים ושיניים.
  • ביטוח חיים למקרה מוות (ללא חיסכון) – פוליסה המעניקה סכום כספי למוטבים של המבוטח אם הוא נפטר. גם ביטוח משכנתא שנרכש, יופיע כאן.
  • ביטוח חיים עם חיסכון – זוהי פוליסת חיסכון (פוליסת פרט) המאפשרת לחסוך ובה ניתן לרכוש גם כיסויים ביטוחיים למקרה מוות ואובדן כושר עבודה.
  • היעדר תביעות – ברכישת ביטוח חובה ומקיף חברות הביטוח דורשות את היעדר התביעות, באמצעות הממשק הדבר נוח ונגיש.

מהם ביטוחים כפולים?

ביטוחים כפולים הם פוליסות ביטוח שונות עם אותו כיסוי ביטוחי לפי סוג מוצר ביטוח. כלומר, זו תופעה בה משלמיים פעמיים על אותו ביטוח – בין אם דרך חברות שונות או דרך ערוצי הפצה שונים.

לפי נתוני משרד האוצר, המבוטחים בישראל משלמים בכל שנה מעל 35 מיליארד שקל על ביטוח חיים, מעל 18 מיליארד שקל על ביטוח כללי ומעל 10 מיליארד שקל על ביטוח בריאות. כ-10% מתלונות הציבור שמגיעות אל רשות שוק ההון בתחום ביטוח דירה או ביטוח חיים עבור משכנתא, הן תלונות הקשורות לביטוח כפול.

כנסו עכשיו להשוואה:

רוצים לדבר עם נציג שיבדוק עבורכם? השאירו פרטים

נגישות

הגעת לשאלון בדיקת זכאות להוזלת הביטוחים שברשותך,
בסוף השאלון אחשוף בפניך את מידת זכאותך להוזלה.

Join us for

התקשרו אלי

מעוניינים בשיחה מול נציג? מלאו את הפרטים: