בדיקת תיק ביטוח כהכנה לתביעה כנגד חברת הביטוח

לכולנו יש מספר ביטוחים שונים – ככה התרגלנו לחשוב שיש לנו רשת ביטחון או מהיכן לקבל פיצוי כספי במקרה של אסונות רפואיים או אסונות מסוגים שונים. למרבה הצער, לא כך באמת המציאות פועלת. כאשר יש לנו ביטוח אנחנו ואנחנו רוצים לממש אותו אנחנו חייבים להגיש תביעה לחברת הביטוח. חברת הביטוח יכולה לבחור לאשר את התביעה שלנו ולהעניק לנו פיצוי או לדחות אותה כך שלא נקבל פיצוי בכלל או שנקבל פיצוי מופחת.

בדיקת תיק ביטוח כהכנה כנגד תביעה מול חברת הביטוח שלנו יכולה לאפשר לנו להבין לעומק האם חברת הביטוח אכן עשתה טעות ולא כיבדה את חוזה הפוליסה שלנו כאשר היא דחתה את התביעה שלנו למימוש הפוליסה. למרבה הצער, הרבה מאוד תביעות ביטוח נדחות באופן חלקי או מלא על ידי חברות הביטוח בגלל טענות שונות כמו אי עמידה בתנאי הפוליסה או הפרה של תנאים אלו, לכן חשוב מאוד לשים לב לאותיות הקטנות שאנחנו חותמים על פוליסת ביטוח חדשה או מחדשים ביטוח קיים.

בדיקת תיק ביטוח – מי יכול לעשות זאת?

בדיקת תיק ביטוח נעשית לרוב על ידי סוכן ביטוח מומחה או על ידי עורך דין מומחה לנזקים. באופן כללי הדרך הכי טובה לבדוק את הביטוח שלנו היא לתת גם לסוכן הביטוח הפרטי שלנו וגם לעורך דין שלנו לבדוק את הפוליסות השונות שיש לנו. בדיקה זו יכולה לאפשר לנו לדעת האם יש לנו תשתית חוזית או חוקית לתבוע את חברת הביטוח שלנו או לא בגלל שהיא לא עמדה בהסכמים מולנו.

למה הביטוחים שלנו מהווים חומר חסוי?

ככלל כל ביטוח וכל פוליסת ביטוח מהווים חומר שיש עליו חיסיון משפטי. כאשר אנחנו עושים למשל ביטוח מנהלים דרך העבודה שלנו המעביד לא רשאי לראות את סעיפי הפוליסה גם אם הוא משלם וממן את הוצאות ביטוח זה. החומר שכתוב בפוליסת הביטוח שלנו נחשב לחומר אישי או לחומר רפואי אישי ולכן יש עליו חיסיון.

ביצוע בדיקת תיק ביטוח יכולה להתאפשר רק כאשר אנחנו נותנים לכך את ההסכמה האישית שלנו בכתב או בעל פה. כך למשל אם אנחנו תובעים את חברת הביטוח זה כמו הבעת הסכמה לכך שעורכי הדין של החברה וסוכני הביטוח שלה יבדקו את הפוליסה שלנו. אנשים שאינם רשאים לראות את הפוליסה הם אנשים שאין להם רשות חוקית או רשות מאתנו לעשות זאת.

כנסו עכשיו להשוואה:

רוצים לדבר עם נציג שיבדוק עבורכם? השאירו פרטים

נגישות

התקשרו אלי

מעוניינים בשיחה מול נציג? מלאו את הפרטים: