שוק הביטוח בישראל - ביטוח משכנתא, כלי הכרחי בדרך לרכישת דירה

בכל אחד מהתחומים, יש עשרות חברות שמציעות מסלולים שונים ומגוונים. גם ביטוח משכנתא אינו יוצא מן הכלל במקרה הזה. עצם היותו כלי הכרחי בדרך לרכישת דירה מביאה לביקוש רב, וכתוצאה מכך- לאפשרויות רבות עבור הלקוח, שוק הביטוח בישראל, האם מדובר בבשורה לצרכן השיראלי?

header2.jpg

תוכן עניינים

בעבר, אנשים רכשו ביטוח רק דרך הבנק (אגב, בחו"ל זה עדיין לרוב ככה). אחרי הכול, ממילא הם מגיעים להפקיד מזומן, אז למה לא לסגור גם על ביטוח משכנתא? כמובן שעם השנים הבינו יותר ויותר אנשים חברות הביטוח יכולים להציע אלטרנטיבות זולות יותר. למעשה, ברוב המקרים אפשר לומר שההצעות של חברות הביטוח תמיד משתלמות יותר.

למה עושים ביטוח משכנתא

לפני שנדבר על המחירים של ביטוחי משכנתא, ביטוח מסוג זה, נועד להבטיח לבנק כי תשלומי המשכנתא יגיעו אליו בכל המקרים, אפילו כשהלווה נפטר או שהכנס שלו ניזוק. הביטוח למעשה מורכב משני כיסויים: הראשון הוא ביטוח חיים, אשר מתייחס למצבו הבריאותי של הלווה. השני, ביטוח מבנה, נקבע על פי שווי הנכס לבנייה מחדש.

ביטוחי משכנתא ניתן לקחת בבנק שדרכו תינתן המשכנתא, כמו גם בחברות הביטוח החיצוניות. רק על פי עובדה זו ניתן למנות עשרות אפשרויות שונות. עובדה זו מרתיעה רבים, אשר בוחרים בהצעה הראשונה שמגיעה אליהם, בלי לבדוק את השטח. זוהי טעות נפוצה, שנותנת את אותותיה גם שנים לאחר ההחלטה, אל למעשה גם ביטוח דרך הבנק מבוצע ע"י חברת ביטוח, שלמעשה בנקים הם אינם חברות ביטוח, עקב כך עלויות הביטוח דרך הבנקים הם מהגבוהות ביותר בשוק הביטוח בישראל.

ניתן לבדוק האם יש כפל ביטוח בממשק של משרד האוצר – "הר הביטוח"

חייבים לבצע השוואת מחירים

עלות ביטוח משכנתא תלויה במספר רב של גורמים, הנוגעים לנכס או למצבם הבריאותי של הלווים, כגון: גיל, עישון ומצב בריאותי. כתוצאה מכך, ייתכנו פערים של אלפי שקלים בין ההצעות השונות, ויתרה מכך. כאשר המדובר הוא בביטוח בסכום גבוה, טווח המחירים יהיה גדול עוד יותר.

ההמלצה הברורה היא לא לוותר על השוואת מחירים כאשר רוכשי הדירה נמצאים בשנות חייהם המתקדמות, או כשמצבם הבריאותי אינו מושלם – מקרים אלה עלולים לייקר את מחיר הפוליסה בעשרות אחוזים. באותה מידה, כמובן שהפערים נוטים להיות גבוהים יותר כאשר המדובר הוא בנכסים יקרים.

כיצד מבצעים השוואת מחירים?

השוואת מחירי ביטוח משכנתא דרשה בעבר הרחוק פגישה מסודרת מול בנקאי, הרבה ידע טכני, ומעל הכל הרבה סבלנות. היה צורך ליצור קשר ישיר עם החברות, לחקור כל אחת מהן לגבי כל פרט ופרט של ההסכם ולנסות לחשב מהי ההצעה המשתלמת ביותר. יתכן מאד שניתן לייחס לכך את העובדה שרבים העדיפו פשוט לבחור בהצעת הבנק שלהם.

אז מה השתנה? פשוט: האינטרנט. כמו שבעבר צרכן היה צריך ללכת לכמה מקומות ולעשות סקר שוק עבור מכשיר חשמלי, לבזבז זמן מיותר ובסופו של דבר לרכוש את המוצר מבלי לבדוק את כל האופציות בשוק.

השלב הראשון בקנייה חכמה דרך האינטרנט הוא השוואת מחירים. באמצעות COPO – השוואת מחירים תוכלו לנצל את מלוא היתרונות ולחסוך לעצמכם עשרות עד מאות שקלים בכל פוליסה.

השוואת מחירים צריך לעשות דרך הWEB

בדומה לתחומים אחרים, גם השוואת מחירים באינטרנט עלולה להיות לא יותר מאשר מלכודת מתוכננת היטב. חלק מהאתרים האובייקטיביים (כביכול) מציגים פשוט הצעות של חברות הנמצאות בשיתוף פעולה עימם. כך, נוצרת תמונה שטוחה ולא מאוזנת, עם סבירות גבוהה לפספוס ההצעות הטובות ביותר.

טרם ההשוואה, מומלץ מאד לבחון את מאגר החברות בתחום ביטוח משכנתא שמציע אתר מסוים – ככל שהוא רחב יותר, כך עולים הסיכויים למצוא הצעה טובה יותר. באותה מידה, היתרון של COPO הוא למעשה הפשטות, הכנסת הנתונים, ובדיקה עצמית ל מנת לוודא שההצעה הטובה ביותר היא כזו המותאמת אישית לכם. בנוסף, אנו דואגים לאובייקטיביות מלאה – למעשה על פי הנתונים שלכם תוכלו לבדוק את ההצעה הכי משתלמת על פי הנתונים שאתם מכניסים ובגלל שאנו עובדים עם כל חברות הביטוח המובילות במשק אתם יכולים להיות רגועים שקיבלתם את המחיר המשלתם ביותר עבורכם.

כנסו עכשיו להשוואה:

רוצים לדבר עם נציג שיבדוק עבורכם? השאירו פרטים

נגישות

התקשרו אלי

מעוניינים בשיחה מול נציג? מלאו את הפרטים: