ביטוח עמדת טעינה לרכב חשמלי

ככל שהזמן עובר אנחנו רואים יותר ויותר רכבים חשמליים על הכביש, כאשר אנו בוחרים להשקיע ברכב חשמלי משל עצמנו, עלינו לשים לב לסוגיות שאינן בהכרח מובנות מאליהן אשר קשורות לתחום זה. כל מה שקשור לביטוח של רכבים חשמליים הוא דוגמה טובה לסוגיות כאלה, ועוד יותר מכך – הביטוח של עמדת הטעינה של הרכב החשמלי. אז איך בדיוק עובד? כל הפרטים בכתבה

רכבים חשמליים הם כבר לא טרנד, כבר לא אופנה חולפת. מדובר ללא ספק במהפך של ממש, שיותר ויותר מאיתנו ירגישו בשנים הקרובות. כבר היום יש מעל ל-10,000 רכבים חשמליים במדינת ישראל בכל רגע נתון, והמספר הזה רק ילך ויגדל עם כל שנה שתעבור.

הסיבות לכך הן רבות ומובנות מאוד, ובראשן הסיבה האקולוגית – רכב חשמלי מאפשר לנו לקחת חלק פעיל בהפחתת הזיהום וגזי החממה, ולנסוע במהירות, בנוחות וברכב משוכלל, מבלי לזהם את הסביבה. מעבר לכך, לרכבים חשמליים יש גם יתרונות כלכליים, ובל נשכח שמדובר בדגמי רכבים מאוד מתקדמים ומפותחים – רכבי העתיד לכל דבר ועניין.

מילוי פרטים לקבלת הצעה לביטוח עמדת טעינה לרכב חשמלי:

ביטוח לעמדת טעינה – האם זה נחוץ?

התשובה לשאלה הזאת היא חד משמעית – כן. כמו כל רכוש אחר שלכם, מומלץ מאוד ואפילו נחוץ לבטח את עמדת הטעינה של הרכב החשמלי שלכם. עמדות הטעינה לרכבים חשמליים, שמותקנות בחניות (בטאבו) של הרכבים שלנו, מעבירות מתח גבוה וחיוניות לתפקוד התקין של הרכב, והעלות שלהן ושל התקנתן לא נמוכה כלל וכלל. משום כך, חשוב מאוד לבטח אותן מפני נזקים שעלולים להיגרם להן באופן ישיר, וכן בפני נזקים שיכולים להיגרם לצד ג' בגין עמדת הטעינה (כמו לדוגמה התלקחות שלה או קצר שהיא יוצרת – תקלות נדירות אך חשובות). בכל מצב שכזה, תיקון והחלפה של עמדת הטעינה, כמו גם טיפול בנזקים אחרים שנגרמו בעקבות התקלה, יכולים לעלות לנו הרבה מאוד כסף, והביטוח מספק לנו רשת ביטחון מפני מצב כזה.

מדוע צריך ביטוח מיוחד לרכב חשמלי?

בשנים האחרונות חלה בישראל גאות של יבוא רכבים חשמליים בחסות יצרניות הרכב המובילות בעולם. בנוסף למותג ג'ילי – כיום אחת מיצרניות הרכב הגדולות והמובילות בסין, שרכשה בעשור האחרון מ'פורד' את הבעלות על 'וולוו' ואת השליטה בלוטוס מכוניות ומייצאת רכבים ל-24 מדינות – משווקות בישראל, בין השאר, גם MG הבריטית ומותג היוקרה האמריקאי טסלה.

תפעול של רכבים חשמליים שונה בתכלית מתפעול רכבי בנזין. כפועל יוצא, הכיסוי הביטוחי שלהם אחר ונדרש לפתרונות כגון כיסוי לעמדות טעינת סוללה, כבל הטעינה וכן פתרון למצב בו הרכב ייתקע בשולי הדרך. אחד החששות הבולטים בקרב בעלי הרכבים החשמליים נוגע לטווח הנסיעה ולאפשרות שהרכב יתקע במהלכה ללא טעינה. שלא כמו ברכבי בנזין, כאשר מדובר כלי רכב חשמליים לא ניתן לעצור בכל תחנת דלק, ויש לאתר עמדת טעינה. לכן, לא פעם הנסיעה ברכב חשמלי מצריכה תכנון נסיעה מראש, בהתאם לעמדות טעינה, כאשר מדובר בנסיעות ארוכות. בנח ביטוח מכירים היטב את הסוגיה ולכן דאגו להרחבת הכיסוי, הכולל גם שירות גרירה לעמדת טעינה שתאפשר המשך נסיעה קלה ובטוחה. בסוכנות נח מציינים כי שירות הגרירה ניתן עד שלוש פעמים בשנה, שלא כמו בחברות ביטוח רבות אחרות המגבילות אותו לפעמיים בשנה.

מה מבוטח בביטוח לעמדת טעינה לרכב חשמלי

טעינה החשמלית מצריכה התייחסות: באיזה מקרים מכוסה הנזק שנגרם לעמדת הטעינה? מה עושים כאשר עמדת הטעינה גורמת נזק לצד שלישי, למשל כתוצאה מקצר והתלקחות?

כיסוי לערכת הטעינה המגיעה עם הרכב החשמלי וייעודה הוא להימצא ברכב. כיסוי זה תקף במקרה של גניבה או נזק שנגרם לציוד הטעינה בעקבות תאונה.

כיסוי מוגדל לנזקי רכוש לצד שלישי שנגרמו ע"י עמדת הטעינה, כאשר הרכב מחובר לעמדת הטעינה בלבד.

שאלות ותשובות

הביטוח אינו מכסה את עמדת הטעינה. הכיסוי חל על נזקי רכוש לצד שלישי שנגרמו בעקבות שימוש בעמדת הטעינה (כאשר הרכב מחובר לעמדת הטעינה בלבד).

 

ביטוח רכב חשמלי מיועד לרכבים שהינם 100% חשמליים. ניתן לבטח רכבים היברידיים במסגרת ביטוח הרכב הרגיל.

ביטוח הרכב החשמלי מעניק כיסוי לתיקון הסוללה במקרה של נזק תאונתי.
נגישות

התקשרו אלי

מעוניינים בשיחה מול נציג? מלאו את הפרטים: