חברות הביטוח מוזילות שוב את ביטוחי המשכנתא

הממונה על שוק ההון משה ברקת דרש מחברות הביטוח להפחית ב-5% את תעריפי המקסימום שהן גובות על ביטוחי מבנה לנוטלי משכנתא, הנהנה העיקרי פה? כמובן הצרכן! הפסיד העיקרי? סוכנויות הביטוח של הבנקים!

הממונה על שוק ההון משה ברקת דרש מחברות הביטוח להפחית ב-5% את תעריפי המקסימום שהן גובות על ביטוחי מבנה לנוטלי משכנתא – כדי שהחברות יוכלו לבצע את ההפחתה מהתעריף המקסימאלי (ובר המיקוח). החברות, כך לטענת רשות שוק ההון היו צריכות לחתוך בעמלות הגבוהות שגוזרות סוכנויות הביטוח של הבנקים מחברות הביטוח עבור שיווק ביטוחי המבנה.

הוזלת ביטוחי החיים אינה אוטומטית: המבוטחים יצטרכו לדרוש אותה

חברות הביטוח אמנם הונחו להוזיל את התעריפים אך זאת אך ורק למבוטחים חדשים. מבוטחים קיימים שרוצים לזכות גם הם בתעריפים המוזלים, לא ייהנו מהנחה אוטומטית אלא יידרשו לפנות לחברות הביטוח שלהם ולדרוש את ההוזלה. חברות הביטוח מצידן יהיו חייבות להציע את התעריף המופחת אך יוכלו להתנות אותו בביצוע תהליך של חיתום מחדש מול המבוטח תוך בדיקת מצבו הבריאותי העדכני. המשמעות היא שמבוטחים שמצבם הבריאותי הורע מאז רכישת הביטוח, יתקשו להחליף את הביטוח הקיים בביטוח חדש. לעומתם, למבוטחים בריאים אין כל בעיה לדרוש לחתום על פוליסת ביטוח חדשה וחברת הביטוח חייבת לאשר להם את התעריף המוזל.

מה נדרש מרוכשי ביטוח חדש?

כלום, ההוזלה כבר נכנסה לתוקף, משמע כל ביטוח חדש שנרכש ההנחה מעודכנת אוטומטית. 

ההוזלה בביטוחי המשכנתאות: כך תוכלו להרוויח מהמהלך

רשות שוק ההון קבעה תעריף אחיד שיתעדכן אוטומטית ללקוחות, ולכן אין צורך לפעול מול סוכנות הביטוח של הבנק. עם זאת, ללקוחות שרכשו ביטוח מחוץ לבנק מומלץ לפנות לסוכן הביטוח שלהם או לחברת הביטוח כדי לוודא שהמחיר שהם משלמים כיום לביטוח אינו יקר יותר.

מומלץ! לבצע השוואת ביטוח חיים למשכנתא.

הוזלה עתידית של עשרות אחוזים בביטוח דירה ובביטוח חיים

השינויים יביאו בעתיד להוזלה של עשרות אחוזים בביטוח דירה ובביטוח חיים הנדרשים על ידי הבנקים כחלק מהלוואת משכנתה, ולהגביר את התחרות בענף. ב-2018 עמד מספר הדירות המבוטחות על 1.7 מיליון דירות, כ-375 אלף מהן (22%) מבוטחות בסוכנויות הבנקים למשכנתאות. סך הפרמיות ששולמו ב-2018 לביטוחי דירה דרך סוכנויות הבנקים הגיע ל-252 מיליון שקל.

בלשכת סוכני הביטוח בירכו על המהלך, אך טענו כי "פוליסות ביטוחי המשכנתאות המשווקות דרך הבנקים שמוזלות כעת הן מוצר נחות שנתפר לצורכי הבנקים. הבנק רוצה בעיקר לשמור על החזר המשכנתה בתרחיש קיצון". נשיא הלשכה ליאור רוזנפלד אומר כי 80% מהציבור מעדיפים לרכוש את ביטוחי המשכנתה דרך הסוכן, "כי בביטוח דרך הבנק לא מתאפשרת הגנה לכיסוי תביעות צד ג'".

כנסו עכשיו להשוואה:

רוצים לדבר עם נציג שיבדוק עבורכם? השאירו פרטים

נגישות

התקשרו אלי

מעוניינים בשיחה מול נציג? מלאו את הפרטים: