ביטוח דירה שכורה

כל המידע שאתם צריכים להכיר

יותר משליש מהישראלים גרים בדירה שכורה, ונכון להיום כאשר מחירי הדירות עולים בצורה קבועה וחדה – לזוגות צעירים אין באמת ברירה אמיתית. אז מה אתם צריכים לדעת על ביטוח דירה שכורה? זוהי אולי אחת מהסוגיות הכי מעניינות, הרי לא מדובר על דירה משלכם – אז מדוע זה צריך לעניין אתכם? בכדי שלא תעשו החלטה שעלולה לעלות לכם ביוקר, אנו ננסה לשפוך מעט אור על הנושא הספציפי הזה.

אז רגע לפני שאתם חותמים על חוזה השכירות ומכניסים את כל החפצים שלכם לדירה החדשה – תפנו לעצמכם קצת זמן על מנת לקרוא את המאמר הבא. כך ברגע האמת אתם תדעו בדיוק מה מגיע לכם ומה אתם יכולים להשיג על ידי רכישת ביטוח דירה לדירה שהיא שכורה.

ביטוח דירה שכורה – מהו האינטרס של המשכיר?

המשכיר הוא האדם שבבעלותו נמצאת הדירה, ואפילו אם הוא איננו מתגורר בה הוא יהיה מחויבת לדאוג לה. בסוף אם המשכיר לא ידאג לדירה שלו, הוא עלול למצוא את עצמו במצב שבו הוא מאבד את הנכס שלו מבלי שהוא שם לכך לב. לכן קודם כל האינטרס בביטוח דירה הוא של המשכיר, הוא זה שאמור להיות בטוח שהדירה שלו שמורה – אפילו אם הוא גר בדירה אחרת.

ביטוח דירה שכורה – מהו האינטרס של השוכר?

אתם בוודאי חושבים כי לשוכר אין שום אינטרס שיהיה לדירה ביטוח, הרי לא מדובר על נכס שהוא קנה אותו. אך בפועל כל הרכוש של השוכר נמצא בתוך הדירה, וברוב המקרים ביטוח דירה כולל בתוכו גם ביטוח תכולה. כך שאומנם הדירה עצמה קצת פחות מעניינת אתכם, אך התכולה שנמצאת בתוך הדירה ברוב המקרים היא התכולה שלכם. במקרה של אסון השוכר עלול למצוא את עצמו ללא החפצים האישיים שלו.

מדובר על אינטרס של כל אחד מהצדדים

אז אחרי שנכנסתם אל תוך עובי הקורה, אתם כבר מבינים כי מדובר על אינטרס של כל אחד מהצדדים. המשכיר צריך לדאוג לדירה עצמה שהיא הנכס האישי שלו, והמשכיר צריך לדאוג לתכולה שנמצאת בתוך הדירה שהיא תכולתו האישית. כך שברגע שיש ביטוח דירה מתאים הוא מכסה את כל הצדדים, ומאפשר לכל אחד מהם ללכת לישון ברוגע בלילה.

אז מי אמור לשלם על ביטוח דירה שכורה?

זוהי אולי אחת מהסוגיות הכי סבוכות, כאשר בחלק מהמקרים כל אחד מהצדדים ינסה להפיל את התשלום על הצד השני. אך למען האמת? ההחלטה הכי הוגנת היא לחלק את ההוצאות בין השוכר ובין המשכיר, כי בסוף הביטוח משרת את כולם בצורה יחסית שווה. האינטרס המשותף של כל הצדדים הוא שיהיה ביטוח דירה בתוקף, ולכן אל תגיעו למצב שבו בגלל חילוקי דעות לא יהיה ביטוח לדירה שאותה אתם שוכרים או שאותה אתם משכירים.

נגישות

התקשרו אלי

מעוניינים בשיחה מול נציג? מלאו את הפרטים: