טיפים לפנסיונרים חדשים מפנסיונרים ותיקים - לאחר הפרישה

לפני הפרישה, יש לנו חלומות מהקטנים ביותר כמו לשבת בבית קפה ועד לפרועים ביותר כמו לעשות סוף סוף צניחה חופשית! אך מה באמת קורה לאחר הפרישה, הבאנו פנסיונרים ותיקים שינדבו קצת מניסיונם האישי על איך לשמר ואף לשפר את איכות החיים לאחר הפרישה.

מזל טוב, יצאתם לפנסיה! סוף סוף יהיה לכם קצת זמן לעצמכם. אבל רגע, התרגלתם לעבוד כל חייכם, לקום בבוקר לשתות קפה לצאת לעבודה ולחזור בערב. מה עושים עם כל הזמן הפנוי הזה? איך מעבירים את היום בלי המסגרת המוכרת, בלי להרגיש בודדים? הנה כמה טיפים מהוותיקים שבינינו שיתנו קצת מהניסיון שלהם.

שמירה וטיפוח הקשרים החברתיים

האדם הוא יצור חברתי מטבעו. נוסף על כך, הקשרים החברתיים שלנו משפיעים על אושרנו ועל רווחתנו.

עד גיל הפרישה אנו נמצאים, בדרך כלל, במסגרות חברתיות שונות: החל מגן הילדים, דרך בתי ספר, מכללות או אוניברסיטאות וכלה במקומות עבודה. עם הפרישה מהעבודה אנו מאבדים את אחת המסגרות החברתיות המשמעותיות ביותר בחייו, אז מה עושים?

  1. מומלץ להתחיל בפעילות במסגרת חוגים כמו התעמלות, יוגה, פילאטיס, פלדנקרייז, טאי־צ'י וריקודי עם. היתרון של החוגים הוא ההנחיה המקצועית הצמודה שנותנים המדריכים והעובדה שמדובר במסגרות חברתיות. אופציה נוספת היא ארגון קבוצות לטיולים, להליכה או לריצה.
  2. טיפוח קשרים ישנים – כמעט כל אדם רוכש לעצמו חברים טובים במהלך החיים. חשוב ומומלץ לשמור על קשרים איתם גם בגיל המבוגר: להיפגש איתם מדי פעם בבית ובמסעדה, לשוחח בטלפון, לצאת יחד לטיולים וכדומה.
  3. טיפוח קשרים משפחתיים – ילדינו ממתינים בקוצר רוח ליציאה שלנו לפנסיה כדי שנוכל להקדיש זמן רב יותר לנכדים. הקשר הבין־דורי הזה תורם לכולם: הוא מעשיר את עולמם של הנכדים (בשיחות, בהכנה משותפת של שיעורי בית, בקריאה משותפת בספרים, בביקורים משותפים בהצגות ובמוזיאונים וכדומה), הוא מפחית מעט מהעומס על ההורים שמתקשים לתמרן בין העבודה לגידול הילדים והוא כמובן תורם המון לסבא ולסבתא: הם הופכים להיות שוב חיוניים והם פעילים חברתית בקרב אנשים אהובים במיוחד.

כושר גופני בגיל הפרישה

 התנסו בסוגי ספורט חדשים ובפעילויות כושר שניתן לבצע גם בבית ואל תוותרו על הליכה יומית של כחצי שעה – שעה ביום. אם חלמתם לאכול שוקולד בשוויץ או ללגום יין בחבל בורגנדי שצרפת או ליהנות ממסעדה שווה בתאילנד – כעת הזמן לעשות זאת. התחשבו בגילכם ובמצבכם הבריאותי וציידו את עצמכם בכל עזרי ההליכה להם תזדקקו כדי לעבור את הטיול בקלות, אבל לא לוותר על הליכות מרובות בחו"ל שכן דווקא שם אם לא תלכו הרבה אז איפה כן?

תכנון פיננסי לקראת היציאה לפנסיה

כמו בכל תחום בחיים – תכנון מראש. מרבית הישראלים מגיעים לרגע הפרישה ללא בדיקה מעמיקה ותכנון פיננסי לפרישה, ואז מוצאים את עצמם לפני תקופה מרגשת שאמורה להיות חופשיה, אך למעשה מגיעה עם לא מעט כבלים ומגבלות. ארגון מראש של הכספים שלכם כדי שתוכלו להבין בדיוק ממה תצטרכו לחיות. בדקו את תכניות הפנסיה שלכם, הקופות והקרנות, מענק פרישה וחסכונות פרטיים. תכנון פרישה נכון ישאיר לכם הרבה מאוד כסף בכיס ויאפשר לכם להגשים את תקופת הפנסיה עליה חלמתם.

נגישות

התקשרו אלי

מעוניינים בשיחה מול נציג? מלאו את הפרטים: