לבטח את העתיד- ביטוח משכנתא

רכישת בית עבור זוג צעיר הוא מהלך חשוב וגדול בחיים. לא מעט מחשבות והתייעצויות משקיעים בטרם הרכישה ובוודאי כשזה מגיע להתאמת גובה המשכנתא שלוקחים, שכן מרבית הרוכשים נאלצים לקחת משכנתא מהבנק על מנת לממן את הרכישה. לא פעם זה מרגיש כצעד מפחיד וגדול אך למעשה הכרחי.

ביטוח משכנתא

חשוב לדעת שהחזר המשכנתא הוא לא ההחזר היחידי שניאלץ להתחייב אליו בלקיחת הלוואה, המדינה מחייבת את בעלי המשכנתא לעשות גם ביטוח למשכנתא. הבנקים, אלו שמלווים לנו את המשכנתא, צריכים לנקוט באמצעי ביטחון להחזרתה. ביטוח משכנתא הוא למעשה הדרך של הבנק לדאוג שהכסף שניתן לכם כהלוואה יוחזר כסדרו.

יש דברים שהם חובה - ביטוח חיים וביטוח מבנה

ביטוח משכנתא מתחלק בעצם לשני ביטוחים- ביטוח חיים וביטוח מבנה.

ביטוח חיים מתייחס למקרה שבו האדם שנטל על עצמו את ההלוואה מהבנק עבר מן העולם. במקרה כזה חברת הביטוח היא זו שתהיה אחראית לשלם את החוב. דמי ביטוח חיים משתנים ונקבעים על פי גיל, מצב בריאותי, עיסוק וכן גובה המשכנתא וסכום ההחזר החודשי. אם מדובר בזוג לווים אז יש לבטח כל אחד מהם וכך להימנע, במקרה של מוות של אחד חלילה, מנטל כלכלי כבד מאוד על השני שנותר בחיים.

ביטוח מבנה למשכנתא מכסה אתכם ואת הבנק במקרה של נזק לבית (הצפות, שריפות, רעידות אדמה וכו'). במקרה כזה, אתם עלולים למצוא את עצמכם ללא נכס ועם החזרי משכנתא גבוהים. הבנקים, רשאים על פי חוק, להציע ביטוח מבנה עד גובה המשכנתא שלקחתם ולא מעבר, אך למעשה זהו ביטוח חסר, כי הוא אינו מכסה את עלות הדירה כולה. מומלץ להשלים את הביטוח לגובה עלות הקמתה מחדש של הדירה, כי אם הנזק שנגרם הביא לאבדן הנכס, אזי החזרי הלוואה שלכם מבוטחים, אך אתם עלולים למצוא את עצמכם חסרי אפשרות כלכלית לבנות מחדש את הבית. שלא כמו בביטוח חיים, דמי הביטוח בביטוח מבנה הם קבועים בהתאם לפוליסה שנבחרה.

הוצאה כלכלית או ביטחון לדור הבא

ביטוח משכנתא היא הוצאה כלכלית שיש לקחת בחשבון בתהליך רכישה של בית. מומלץ להשוות מחירים בביטוח המשכנתא בין סוכנויות הביטוח השונות, מומלץ להתייעץ עם יועץ משכנתאות. בסופו של דבר, עבור רובנו, החזרי ההלוואה וביטוח משכנתא ילוו אותנו במשך תקופת זמן ארוכה בחיינו הבוגרים. מדובר בסכומי כסף גבוהים ואל לנו לסמוך על המזל הטוב בלבד, אלא גם להתכונן לגרוע מכל ולהיות מוכנים מול אתגרים לא צפויים שעלולים להזדמן לנו, בתקווה שלא.

כנסו עכשיו להשוואה:

רוצים לדבר עם נציג שיבדוק עבורכם? השאירו פרטים

נגישות

התקשרו אלי

מעוניינים בשיחה מול נציג? מלאו את הפרטים: