להתכונן ליום שאחרי - תכנון העתיד הפיננסי

מחשבות על העתיד הרחוק לא מטרידות את רובנו בגיל צעיר. תכנון לעתיד הרחוק נשמע לנו כמו דאגה נוספת, שאין לנו ממש רצון להוסיף לדאגות הקיימות ממילא בחיינו.

משכנתא

למעשה רובנו בכלל לא יודעים מה גובה הקצבה שנהיה זכאים לה כשנצא לפנסיה. והחלומות על הפנסיה? הם כנראה יקרים מאוד… תכנון פרישה לפנסיה עלול לנפץ לכם את החלומות על חיי גמלאות ראוותנים, אך ככל שתקדימו לתכנן את הרגע, כך תהיו מופתעים פחות.

החשש לפני הפרישה ומה עושים

הרגע שאליו מתנקז כל עמלנו במהלך השנים הוא רגע הפרישה לפנסיה. שאלות רבות מתעוררות בהגיענו לרגע הפרישה, רגע מכונן בחיינו ללא כל ספק. חששות כלכליות ותהיות רגשיות מלוות את הרגע הזה, אך יש דרך להיות מוכנים אליו מראש – תכנון פרישה לפנסיה.

תכנון פיננסי לפנסיה הוא תהליך שמומלץ להתחיל אותו שנים קודם לפרישה. למעשה זהו תהליך מותאם אישית לכל אדם בהתאם לצרכיו ומשפחתו ולאורח החיים שהיה רוצה לנהל בגיל השלישי. תכנון מושכל של פרישה לפנסיה, כולל תכנון כלכלי ואף תכנון הזמן הפנוי החדש שנוצר לנו שמשפיע ישירות על הוצאות התא המשפחתי.

תכנון פרישה לפנסיה- חשוב לדעת

הנושאים הבוערים ביותר טרם הפרישה בדרך כלל נוגעים במתי פורשים, התנהלות המעסיק, מיסוי ואיך כדאי לקבל את הכסף. תכנון פרישה לפנסיה יכול למנוע מכם הפסדים של כספים שלא ידעתם שמגיעים לכם או ניצול הטבות מס שלא ידעתם על קיומן. תכנון פרישה לפנסיה לא חייב להסתכם במשיכת כספי הפנסיה וקבלת הפטור ממס (שאגב, לא מקבלים אוטומטית, צריך לבקש אותו), קיימות דרכים להגדלת הפנסיה החודשית כמו למשל קופות גמל, תכניות פנסיוניות שמניבות תשואות גבוהות יותר ועוד. בתהליך תכנון פרישה לפנסיה תוכלו לאתר קופות פנסיוניות מהעבר, לבצע הדמיה של הצבירות העתידיות, לחשב הוצאות בהווה ולהבין כיצד הן ישפיעו על ההוצאות בעתיד.

תכנון פרישה לפנסיה הוא קריטי להמשך הדרך ורצוי לעשות אותו בליווי של מומחים למיסוי וייעוץ פנסיוני על מנת למצות את הזכויות שמגיעות לכם על פי חוק.

המציאות החדשה שהחילה תוחלת החיים העולה, היא שכשליש מחיינו נחיה למעשה כפנסיונרים. ככל שתוחלת החיים עולה כך קצבת הפנסיה מצטמצמת, שהרי כעת היא צריכה להתפרס על יותר שנים. החיסכון הפנסיוני מחייב חשיבה עתידית, תכנון פרישה לפנסיה שומר עליכם עם היד על הדופק ומונע מכם הפתעות לא צפויות בעתיד. זה אף פעם לא מוקדם מידי לתכנן את הפרישה לפנסיה שלכם.

כנסו עכשיו להשוואה:

רוצים לדבר עם נציג שיבדוק עבורכם? השאירו פרטים

נגישות

התקשרו אלי

מעוניינים בשיחה מול נציג? מלאו את הפרטים: