למה להשוות ביטוח? כיצד להמנע מכפל ביטוח

קנה המידה של שוק הביטוחים בארץ הוא ללא ספק עצום. בכל תחום מעולם הביטוחים, קיימות שלל חברות המציעות שלל מסלולים שונים ומגוונים. עצם העובדה כי ביטוח מהווה כלי הכרחי לשם קבלת הלוואה לתהליך רכישת דירה, או הגנה למשפחה מפני קטסטרופות. דבר זה מביא להעלאת הביקוש, ומכאן, שגורם לחברות הביטוח להציע אפשרויות רבות יותר עבור לקוחותיהם.

כולנו שמענו על המונח הזה "כפל ביטוח" אבל מה זה אומר בפועל כנראה שלא. במאמר זה נדבר על הצורך הבדיקת התיק הביטוחי מידי שנתיים על מנת להגיע לתוצאות מירביות של מיקסום התיק הביטוחי על ידי מספר גורמים אשר יעזרו לנו להגיע למיצוי של האופציות.

איך לאתר כפל ביטוח

כאשר למבוטח יש כמה כיסויים ביטוחיים עבור מקרה ביטוח אחד, מכונה המצב "כפל ביטוח". עבור כל כיסוי, משלם המבוטח סכום חודשי קבוע (פרמיה). במידה ויגיע הרגע להגשת תביעה, יוכל המבוטח להגיש רק תביעה אחת בגין אותו מקרה. אם תאושר התביעה, יתקבל תשלום מחברה אחת עבור המקרה הביטוחי האמור, גם אם ברשותו כיסוי דומה בחברת ביטוח נוספת. כלומר, המבוטח שילם פרמיה עבור כמה פוליסות, אבל בפועל קיבל פיצוי פעם אחת בלבד מפוליסה אחת בלבד.

הביטוחים השכיחים בכפל ביטוח

כפל ביטוח נפוץ ביותר בביטוחי חיים בריאות. תשלום על ביטוח בריאות ממלכתי ובנוסף ביטוח משלים לשירותי בריאות נוספים (שב"ן) מקופת חולים, המספק שירותי בריאות וכיסויים שאינם כלולים בסל הבריאות הממלכתי, יחד עם ביטוח בריאות פרטי קולקטיבי ממקום העבודה ולעיתים נוסף עליו גם ביטוח בריאות פרטי לבני המשפחה, יוצרים מצב בו למבוטח יש כמה כיסויים שונים, עבור אותו מקרה הביטוח. כמובן שכאמור, אם חס וחלילה ייאלץ המבוטח לתבוע פיצוי, הוא יוכל להגיש בקשה לתביעה רק מכיסוי אחד בלבד ולא מכל הכיסויים.

כפל ביטוח נובע לרוב מאי ידיעת הנושא או מתום לב. באחת, המבוטח חושב שככל שיעשה ביטוחים רבים יותר, כך יהיה "מכוסה" ומוגן יותר ויוכל אף למקסם את סכום הפיצוי שיקבל לסכום גדול שיתקבל ממקורות שונים. זה כמובן אינו נכון ותביעה כאמור ניתן להגיש רק פעם אחת עבור מקרה ביטוח יחיד. בשנייה, מבוטח אינו מכיר את כל הביטוחים שיש ברשותו ורוכש בתום לב ביטוח נוסף, מבלי לדעת שכיסוי כזה כבר קיים ברשותו.

על מנת לבדוק האם יש לכם כפל ביטוח מומלץ להשתמש בממשק "הר הביטוח"

אז, איך מבצעים השוואת מחירים?

בעבר, על מנת לערוך השוואת מחירים, היה עלינו ליצור קשר עם חברות הפיננסים השונות, ולחשב בעצמנו לפי המידע שסופק, מהי ההצעה המשתלמת ביותר עבורנו. כיום, בעזרת שיטוט מהיר באינטרנט, תוכלו לערוך השוואת מחירים בקלות יתרה. אך כמו בכל תחום אחר, עריכת השוואת מחירים באינטרנט עלולה להוביל לבחירה במלכודת או לגרימת פספוס הצעה משתלמת יותר שפרחה מעניינו. בשל כך, מומלץ לבחון את כלל החברות המספקות ומציעות שירותים אלו. ככל שהחברה מציעה קשת רחבה יותר של אפשרויות והצעות, כך עולה הסיכוי למציאת הצעה משתלמת

אך לא כל שיטוט באינטרנט יביא לתוצאות, הדרך הנוחה ביותר להשוואת מחירים היא לתת למתחרים לנסות ולכבוש את ליבך עם המחירים הטובים ביותר, ניתן להכנס לCOPO השוואת מחירי ביטוח לבחור את הביטוח הרצוי ולבצע השוואת מחירים

נגישות

התקשרו אלי

מעוניינים בשיחה מול נציג? מלאו את הפרטים: