למה לעשות ביטוח נסיעות מורחב דווקא עכשיו

כולנו כבר מכים בקוצר רוח לחופשה משפחתית בחו"ל עם הילדים, הבעיה, שעד שלא ייפתר העניין הקטן הזה, 10 ימי בידוד לילדים כנראה שרובנו נוותר על העניין, אז עד אז יש הזדמנות נדירה לנסוע רק אנחנו ההורים ולהשאיר את הילדודס אצל הסבא והסבתא – כי חייב, לא כי לא רוצים 🙂

ביטוח משכנתא

אפשר לעשות ביטוח נסיעות בתקופת הקורונה. נכון, שעולם התיירות והטיסות עבר במהלך שנת 2020 את המשבר הגדול ביותר בתולדותיו אבל כידוע, לאט לאט החלו להיפתח הגבולות ותיירים חזרו אל שדות התעופה. השורה התחתונה היא שעולם התיירות מתאושש והטיסות חוזרות למסלולן.

יחד עם זאת, צריך לזכור שמגפת הקורונה העולמית משתנה משבוע לשבוע ומדינות נסגרות ונפתחות לתיירים בהתאם. ישנן מדינות הדורשות בדיקות קורונה חוזרות ואף בידוד עם הנחיתה וכאלו שלא. קיימים יעדים שהחוזרים מהם לישראל נדרשים לבידוד וכאלו שלא. בתקופות של סגר כללי, דורשת מדינת ישראל שהייה בבידוד של 14 יום מכל השבים מכל מדינה. (ניתן לקצר את ימי הבידוד ל-10 כשמבצעים בדיקת קורונה עם הנחיתה ולאחר 9 ימים, שתיהן בתוצאות שליליות כמובן). וגם המוטציות שהתגלו מביאות לשינויים תכופים במדיניות בכל אופן, בתקופה דינאמית כמו זאת חשוב להיות עם היד על הדופק ולדעת מה ההנחיות הרלוונטיות לתקופה.

בכל אופן, יש להתעדכן לגבי ההנחיות לטסים הן מבחינת מדינת היעד והן בהנחיות מדינת ישראל לשבים ממנה. גם זמן השהות בכל אחת ממדינות אלה תלוי בהחלטותיהן ובהחלטות מדינת ישראל וגם הנחיות אלה נתונות לשינויים. הרי, במהלך רוב תקופת הקורונה אפשרה ישראל יציאה וחזרה של תיירים ממספר יעדים משתנים – בעיקר מדינות שהוכרזו כ"ירוקות" וביניהן איחוד האמירויות, איי סיישל וכמה ממדינות אירופה, כמו גם ארה"ב שאינה נחשבת ל"ירוקה".

 

פוליסת ביטוח נסיעות בתקופת הקורונה: הפרטים שצריך לשים לב אליהם

ישנן כמה פרטים חשובים לשים לב אליהם בעת רכישת ביטוח טיסה בתקופה בה מגפת הקורונה היא עדיין חלק מחיינו.

תקרת כיסוי להוצאות רפואיות בחו"ל

החלק החשוב והתרחיש היקר ביותר שקורה בחו"ל הוא אירוע רפואי. ביקור בבית חולים במדינה זרה עלול להגיע לעשרות אלפי שקלים ואשפוז של למעלה מיום עלול להגיע לסכומי עתק. גם בימי קורונה פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל אינה מציבה גבול אחריות הוצאות רפואיות. זאת בעוד הפוליסה עצמה מוצעת במחיר תחרותי מאוד ביחס לשוק.

תקרת כיסוי לביטול הנסיעה עקב המגפה

ביטול כרטיס נסיעה. קיימים מקרים בהם יכסה ביטוח הנסיעות של פספורט קארד בעבור ביטול כרטיס נסיעה (טיסה, מעבורת, רכבת וכדומה), אך זאת רק בעקבות אבחנה רפואית למחלת הקורונה ואם התקיימה במהלך שבוע לפני הטיסה.

כמו גם, מבוטח שאינו עולה על הטיסה עקב הופעתם של תסמינים כמו חום, שיעול וכדומה שמתגלים במהלך הבידוק טרום טיסה יהיה זכאי לכיסוי זה וזאת לאחר שהוכיח כי דאג לכל המסמכים הנדרשים כולל אישור לתוצאה שלילית לבדיקת הקורונה בהתאם לדרישות וההנחיות. הביטוח לא יכסה מבוטח שלא הורשה לעלות על הטיסה עקב מחסור במסמכים הנדרשים או פגם בהם.

מבוטח שמבטל את הטיסה עקב כניסה לבידוד עד 14 ימים לפני הטיסה יהיה זכאי לפיצוי בעבור הכרטיס בגובה של עד 500$ וזאת לאחר תקופת אכשרה של 3 ימים מיום רכישת ההרחבה, כך שאם הכניסה לבידוד תהיה בשלושת הימים האלו או לפניהם לא יהיה זכאי המבוטח לכיסוי.

תקופת ביטוח הטיסה

ביטוח נסיעות לחו"ל הנה פוליסה מוגבלת בזמן. בדקו לפי קבוצת הגיל ומצבכם הבריאותי, לכמה זמן אתם יכולים לרכוש ביטוח. תקופת הביטוח נעה בד"כ בין כמה ימים לכמה שבועות כאמור, בהתאם לקבוצת הגיל וקבוצת הסיכון.

לצפייה במחירים המעודכנים של פספורט קארד לשנת 2021

נגישות

התקשרו אלי

מעוניינים בשיחה מול נציג? מלאו את הפרטים: