ביטוח משכנתא - שומרים על הבית

למרבית הזוגות הצעירים בישראל יש מסלול חיים די דומה, מסיימים צבא, נוסעים לטיול, לומדים, מתחתנים, מקימים משפחה ו…לוקחים משכנתא. שלב רכישת הדירה עבור משפחות צעירות הוא שלב קריטי וחשוב המשפיע על המשך החיים.

רובנו זקוקים להלוואה על מנת לבצע רכישה גדולה שכזו ועל כן פונים לבנק לצורך לקיחת משכנתא. המשכנתא היא ככל הנראה ההלוואה הגדולה ביותר שניקח על עצמנו במהלך החיים, ואנו מתחייבים להחזירה לבנק בתנאים מסוימים ובהחזר חודשי קבוע שעלינו לעמוד בו.

למה הבנק בכלל דורש ביטוח

הבנק שנותן את הלוואה צריך ערבות לכך שהוא יקבל את כספו חזרה בכל מקרה. כלומר אם הלווה נפטר או אם הנכס נהרס, הכסף יוחזר במלואו כפי שהתחייבנו. לצורך כך עלינו לרכוש, בנוסף ללקיחת המשכנתא, ביטוח משכנתא. למעשה, זוהי חובתנו על פי חוק, ואף תנאי ללקיחת משכנתא, לא ניתן לקחת משכנתא מבלי לעשות ביטוח משכנתא. ביטוח משכנתא מספק הגנה לבנק מפני ירידה בערך הנכס או אי עמידה בהחזרי ההלוואה מכל סיבה שהיא.

ביטוח משכנתא - ממה הוא מורכב ואיפה רוכשים?

ביטוח משכנתא ניתן לעשות דרך סוכנות הביטוח של הבנק או מול סוכנות ביטוח אחרת לפי בחירתכם. בטרם תבחרו איפה לרכוש ביטוח משכנתא, רצוי שתעשו סקר שוק ותבינו כמה מהמושגים בתחום. ראשית- ממה מורכב בכלל ביטוח משכנתא?
ביטוח משכנתא כולל ביטוח חיים וביטוח נכס. ביטוח חיים, כשמו כן הוא, מכסה במקרים שבהם אחד הלווים נפטר ואין דרך לשלם את החזרי המשכנתא, הביטוח דואג לשלם את יתרת ההלוואה.

ביטוח נכס, מכסה במקרים שבהם נגרם נזק לנכס שמוריד מערכו, או שנהרס כליל. ביטוח נכנס דרך הבנק מכסה רק על פי גובה המשכנתא ולא על פי גובה עלות הנכס ולכן כדאי לשקול להשלים את ביטוח הנכס לביטוח מלא שמכסה פגעי טבע, נזק לחלקים בנכס וצד ג'. אם למשל הנכס נהרס כליל וביטוח המשכנתא שלכם נעשה מול הבנק, אז אולי החזרי הלוואה שלכם מכוסים אך לא האפשרות להקים את הנכס מחדש. 

לא רק כסת"ח של הבנק

נדמה כי ביטוח משכנתא בא לכסות רק את הבנקים אך זוהי מחשבה שגויה כי בסופו של דבר הוא משרת גם אותנו. כך למשל בביטוח צד ג', שנגרם לו נזק מנזילה שהתרחשה בנכס שבבעלותנו, הנזק יכוסה על ידי סוכנות הביטוח.
בשורה התחתונה, כמו שלא לקחתם משכנתא בהצעה הראשונה שקיבלתם, ובדקתם והשוויתם והתייעצתם, כך גם יש לנהוג ברכישת ביטוח משכנתא.

כנסו עכשיו להשוואה:

רוצים לדבר עם נציג שיבדוק עבורכם? השאירו פרטים

נגישות

התקשרו אלי

מעוניינים בשיחה מול נציג? מלאו את הפרטים: