מה זה בדיקת תיק ביטוח?

בדיקת תיק ביטוח נערכת על ידי סוכן ביטוח מוסמך. בבדיקה זו סוכן הביטוח שלנו למעשה בודק האם הביטוח שלנו תקף. עורכים בדיקה מסוג זה לביטוחים השונים שלנו במספר מועדים שונים:

  • לקראת תביעה מול חברת הביטוח
  • כאשר אנחנו רוצים לממש את הפוליסה שלנו
  • כאשר אנחנו מחליפים סוכן ביטוח או חברת ביטוח

בבדיקה זו למעשה בודקים האם הפרטים שמוזנים בפוליסה נכונים. בודקים גם האם לפי תנאי הפוליסה והמצב הנוכחי שלנו (למשל מצב תעסוקתי בביטוח אובדן כושר עבודה או מצב בריאותי בביטוח סיעודי) מצדיק את מימוש הפוליסה ובאיזו היקף.

בדיקת תיק ביטוח – למה זה חשוב?

ביצוע בדיקת תיק ביטוח זה דבר שחשוב שנעשה אותו אחת לכמה זמן – עם עדיפות לפעם בשנה. בדיוק כמו שאנחנו מתבגרים ומצב החיים שלנו משתנה – כך עלינו לשנות בהתאם את הביטוחים שלנו. ביטוח שהיה יכול להתאים לנו בגיל 40 פלוס לא בהכרח יגן עלינו בגיל חמישים או שביעים פלוס. בחינה מדוקדקת של הביטוחים השונים שלנו מביטוח הבריאות ועד הביטוח של האחריות המקצועית שלנו יאפשר לנו לעדכן בהתאם לצורך הנוכחי שלנו את הפוליסה.

מי יכול לבדוק בשבילנו את תיק הביטוח שלנו?

לא כל אחד יכול לבצע בדיקת תיק ביטוח. בשביל לבדוק תיק ביטוח יש צורך בידע קודם. חשוב להדגיש שכלל הביטוחים שלנו מהווים חומר שהוא צנעת הפרט ולא כל אחד רשאי לראות או לבחון אותם כי הם מכילים חומר אישי רגיש אודות המצב המשפחתי, רגשי, רפואי ותעסוקתי שלנו. כאשר אנחנו רוצים לבדוק את מצב תיק הביטוח שלנו והאם אנחנו יכולים לממש את הפוליסה בביטוח מסוים עלינו לפנות לסוכן ביטוח שיסייע לנו בכך. איש מקצוע נוסף שיכול לסייע ולבדוק לנו את הביטוח וזכאות המימוש שלו הוא עורך דין מומחה.
בסופו של דבר, חשוב מאוד שנדע לעמוד על הזכויות שלנו ולא לוותר עליהן. אם אנחנו רוצים לדעת האם אנחנו צריכים לשנות את תנאי פוליסת הביטוח שלנו עלינו לעשות זאת בהקדם. לעיתים פוליסת הביטוח שלנו תכלול מגוון מצבים חוץ ממצבים שיהיו חריגים לה – למשל מחלה שיש לנו כבר בזמן שאנחנו עושים את הביטוח (למשל מצבים נפשיים שונים, סוכרת, סרטן וכדומה…). תחום הביטוחים הוא תחום מורכב מאוד ומסועף וחשוב מאוד שנתייעץ עם מומחה לביטוח איך הכי נכון לנו לבטח את עצמנו במצבי חיים שונים של משבר ולחץ.

כנסו עכשיו להשוואה:

רוצים לדבר עם נציג שיבדוק עבורכם? השאירו פרטים

נגישות

התקשרו אלי

מעוניינים בשיחה מול נציג? מלאו את הפרטים: