ביטוח משכנתא- לקנות בית ברוגע

בשעה טובה ומוצלחת חלום הדירה שלכם עומד להתגשם ואתם נמצאים רגע לפני חתימה על אחת ההתחייבויות הגדולות וארוכות הטווח של חייכם- המשכנתא.

כמה דברים חשובים שכדאי לדעת מבעוד מועד, בטרם לקחתם משכנתא: כשאתם לוקחים משכנתא מהבנק אתם מתחייבים גם לביטוח משכנתא. החוק בישראל מחייב את בעלי המשכנתא לרכוש ביטוח משכנתא מהבנק או מחברת הביטוח. בדרך הזו הם למעשה מבטחים את הבנק המלווה שכספם יוחזר אליהם במקרים שבהם לא יעלה בידו של הלווה להחזירו.

נטילת משכנתא

למעשה הדירה שאתם רוכשים ועליה אתם נוטלים משכנתא מהבנק הופכת להיות משועבדת לבנק, כלומר היא הערבות לכך שתחזירו את ההלוואה שלקחתם לרכישתה. אבל מה קורה במידה והדירה ניזוקה או מאבדת מערכה? מה קורה אם חלילה מתרחשת שריפה או הצפה ולא נותר דבר להציל מהמבנה אלא רק לבנותו מחדש? במקרה כזה הבנק נותר עם נכס ללא ערך ואתם נותרים עם החזרי תשלומים גבוהים על נכס שכבר לא יכול לשמש לכם כבית. לצורך כך רוכשים ביטוח משכנתא.

ביטוח חיים וביטוח מבנה למשכנתא

ביטוח משכנתא מתחלק בעצם לשני ביטוחים, האחד מכסה את הנכס והשני מכסה את האדם, ונסביר:

ביטוח מבנה למשכנתא הוא ביטוח המעניק כיסויים במקרים של נזקים שנגרמו מרעידת אדמה, שריפה וכו', נזקים שמורידים את ערך הנכס או הורסים אותו כליל. ביטוח מבנה מכסה את החזרי המשכנתא שנותרו לכם לשלם לבנק ובמידה ואתם רוכשים ביטוח משכנתא באופן פרטי (ולא מהבנק), תוכלו להרחיב את הכיסויים למעבר לתשלומי המשכנתא ולכלול הרחבות הכוללות את עלות הדירה כולה ואת תכולתה. כיסויים אלו יעניקו לכם את השקט הנפשי להקים מחדש את המבנה מבלי להישאר חסרי כל יכולת כלכלית להתאושש מהרס המבנה.

החלק הנוסף שמרכיב את ביטוח המשכנתא הוא ביטוח חיים למשכנתא. ביטוח כזה מכסה למעשה, לא רק את הבנק שיקבל את כספו חזרה, אלא גם את בני המשפחה של המלווה במקרה של מוות, חלילה. במקרה כזה ביטוח חיים למשכנתא מעניק כיסוי ליתרת תשלומי המשכנתא וזאת על מנת למנוע מהנטל הכלכלי הכבד ליפול על המשפחה שנותרה מאחור.

בשורה התחתונה, ניתן להבין שביטוח משכנתא נועד בסופו של דבר להגן גם על הבנק שנותן את המשכנתא וגם על אלו שלווים אותה. ביטוח משכנתא לא נתון לבחירתנו, מדובר בביטוח חובה- ממש כמו בביטוח רכב, ויש לקחת בחשבון את ההוצאה הנוספת הזו בלקיחת משכנתא.

כנסו עכשיו להשוואה:

רוצים לדבר עם נציג שיבדוק עבורכם? השאירו פרטים

נגישות

התקשרו אלי

מעוניינים בשיחה מול נציג? מלאו את הפרטים: