מהו ערך כינון לביטוח משכנתא

ערך כינון – Reinstatement Value
מונח בביטוחי רכוש – חדש תמורת ישן – במקרה זה אין מנכים את שיעור הבלאי מתגמולי הביטוח בתנאי שהמבוטח עומד בתנאי הכינון. בביטוח רכוש לפי ערך כינון, מקבל המוטב במקרה של נזק ערכו של רכוש חדש במקום ישן. התנאי לכך הוא קביעת סכומי הביטוח לפי ערכו של הרכוש כחדש ותיקון או החלפה בחדש של הרכוש שניזוק בתוך התקופה שנקבעה לכך בתנאי הפוליסה. הרכוש המוחלף יהיה מאותם סוג וטיב של הרכוש הניזוק. אם החידוש או ההחלפה לא יבוצעו, תשלם חברת הביטוח תגמולי ביטוח לפי ערך שיפוי (ישן תמורת ישן).

אם אתם לפני רכישת דירה וקבלת משכנתא, או שאתם כבר משלמים משכנתא, כדאי לכם להכיר שני מושגים שישפיעו על המשכנתא ועל העלות החודשית, שכוללת גם את ביטוח המשכנתא – ערך שיפוי וערך כינון.

באופן הפשוט ביותר: ערך שיפוי מתייחס לשווי הנוכחי של רכוש, וערך כינון מתייחס לשוויו כחדש.

כשמדברים על ביטוח רכוש, הרבה פעמים שומעים את המושגים "כינון" ו"שיפוי". רוצים להבין את משמעותם באמת ולדעת איך אפשר לייעל אותם לטובתכם? אתם בדיוק במקום הנכון.

איפה ערך כינון פוגש אותי?

רוב הפוליסות המוצעות על ידי חברות הביטוח בישראל מושתתות על העיקרון לפיו כאשר נגרם נזק לרכוש מסוים שנמצא תחת הכיסוי הביטוחי – המבוטח בהחלט צריך לקבל תמורתו פיצוי כספי, אבל לא כזה שהוא יוכל להרוויח ממנו. ההיגיון העומד מאחורי הדברים הוא, כמובן, שאם הביטוח היה מתקיים על פי ערך כינון, הרי שכל אדם היה גורם נזק בכוונה לרכוש שנמצא תחת הכיסוי הביטוחי (או לפחות לא עושה כל שביכולתו כדי למנוע אותו), ומקבל פיצוי כספי הגבוה יותר משוויו האמיתי. לכן, אם לדבר במונחים המקצועיים – רוב הפוליסות מציעות ביטוח רכוש על פי ערך שיפוי. למרות זאת, בפוליסות התקניות המוצעות היום על ידי חברות הביטוח, יש גם סעיף בנושא פיצוי בערך כינון. סעיף זה מאפשר למבוטח – לקבל פיצוי בשווי הערך של מוצר חדש במקרה של נזק לרכוש.

ערך כינון וביטוח מבנה למשכנתא

בביטוח מבנה למשכנתא המוטב הוא הבנק, שכן הביטוח נועד להגן על ההלוואה שהוא מעניק לכם. אבל אתם אלה שאחראים על הכיסוי, ובאפשרותכם לבחור את הפוליסה הכי טובה לכם.

הבנק דורש כיסוי עפ"י גובה המשכנתא שסיפק לכם. לכם חשוב להגן גם על הנכס עצמו, ולהבטיח לעצמכם כיסוי שיאפשר לכם לחזור למסלול חיים שגרתי, אם חלילה איבדתם את דירתכם באירוע ביטוחי, ועל כן מומלץ לבטח לפי ערך הכינון גם אם הסכום לביטוח שהבנק דורש הינו נמוך יותר מערך זה.

איך מחשבים ערך כינון

שמאי מקרקעין או שמאי ביטוח מוסמכים לקבוע את ערך הכינון
חישוב ערך כינון לפי שטח דירה:
4,500 ₪ למ"ר בבניה ישנה, מפרט ממוצע
5,000 ₪ למ"ר בבניה חדשה, מפרט ממוצע
יותר מ- 5,000 ₪ למ"ר למפרט גבוה

עלות ביטוח מבנה למשכנתא – חישוב מחיר
פרמיה חודשית ע"ס 1.00-1.12 ₪ לכל 10,000 ₪ סכום ביטוח
לדוגמא:
דירה בשטח 100 מ"ר לפי 5,000 ₪ למ"ר = סכום ביטוח / ערך כינון ע"ס 500,000 ₪
פרמיה חודשית 50-56 ₪

דרישת בנק לביטוח מבנה על פי ערך כינון

דרישת בנק למשכנתאות לרכישת פוליסה לביטוח מבנה משכנתא מהווה נטל שבדרך כלל לא נלקח בחשבון על ציבור המשתכנים, יחד עם זאת ביטוח מבנה נועד להבטיח הגנה כלכלית חשובה ביותר.
רכישת ביטוח מבנה למשכנתא בסכום ביטוח הולם תבטיח פיצוי מלא למבוטח בעת נזק.

אל תתייחסו לביטוח מבנה כעל נטל, הסטטיסטיקה מדברת על תביעה (בצנרת) בממוצע כל 3 שנים!

כנסו עכשיו להשוואה:

רוצים לדבר עם נציג שיבדוק עבורכם? השאירו פרטים

נגישות

התקשרו אלי

מעוניינים בשיחה מול נציג? מלאו את הפרטים: