שביל הפרישה - תכנון פרישה לפנסיה

אנחנו מבלים שנים ארוכות בעבודה שלנו, חוסכים לקרנות פנסיה, ביטוחי מנהלים, אבל כמה מאתנו באמת בודקים מה קורה בקרנות הפנסיה שלנו?

כמה מאתנו באמת חושבים על העתיד ואיך נצליח לכלכל את חיינו בגמלאות? גם אם זה נראה לכם רחוק, תכנון פרישה לפנסיה מומלץ להתחיל הרבה לפני גיל הפרישה.

כך נבחר תכנית פנסיונית

לבחירה נכונה בתכנית פנסיונית מתאימה יש חשיבות והשפעה רבה על רגע הפרישה שלנו והיא יכולה לקבוע את העתיד הכלכלי של משפחתנו ואת כספנו לכלכלת הצרכים שלנו בגיל השלישי. חשוב לזכור שהצרכים שלנו משתנים בגיל הזה, ההוצאות הרפואיות גדלות, הטבות שזכינו להם במסגרות העבודה כבר לא קיימות וההכנסה קטנה, תכנון פרישה לפנסיה מראש תאפשר לנו בסופו של דבר את מה שכולנו שואפים אליו- להזדקן בכבוד. תוחלת החיים עולה, מה שאומר שיש לנו יותר שנים לממן מרגע הפרישה ולפיכך אנו זקוקים לקצבה ארוכת טווח.

העתיד בידיים שלנו

תכנון פרישה לפנסיה מראש כולל שלושה שלבים עיקריים- איסוף מידע לגבי יתרות עתידיות במקורות הכספיים שלנו, חישוב כספי הפיצויים העתידיים במקום העבודה שלנו, ובשלב הסופי מילוי טפסים ומיצוי ניכויי מס.      

תכנון פרישה לפנסיה באמצעות ייעוץ אישי כולל בדרך כלל תכנון והשקעה בתכנית פנסיונית לפי פרמטרים שנאספים מהתיק הפנסיוני שלכם, והוא כולל ייעוץ מס- מיסוי פיצויים ומענקי פרישה.

תהליך הפרישה הוא מורכב ומשמעותי בחיינו ובחיי משפחתנו, גיל הפרישה הוא לא רק עניין פיננסי, הוא מלווה בהתרגשות וחשש לקראת השלב החדש בחיים שלנו, שלב שבו אנחנו יכולים לבחור כיצד למלא את הזמן שלנו, לחיות את התחביבים שלנו, לטייל, להיות עם המשפחה. תכנון פרישה לפנסיה יכול לעצב את עתידנו ולהעניק לנו שקט נפשי וביטחון כלכלי בידיעה שיהיו לנו מקורות מימון גם אחרי שנפסיק לעבוד.

מתי להתחיל תכנון פרישה

תוחלת חיים, פנסיה תקציבית, פרישה מוקדמת, הטבות מס, קצבת זקנה… כל כך הרבה מונחים שכדאי להבין בתכנון פרישה לפנסיה. רובנו לא בקיאים בתכניות הפנסיוניות, לא מודעים לחוקים ולתקנות המשתנים, וחוסר ההבנה שלנו עלול להוביל אותנו להפסדי כסף שניתן למנוע. תכנון פרישה לפנסיה שיבוצע כהלכה יכול למצות את זכויותינו ואת הכספים שמגיעים לנו ולאפשר לנו לחשב נכון את עתידנו הכלכלי.

גם אם אתם עדיין לא חגגתם ארבעים ואתם מרגישים שזה לא הזמן שלכם לתכנן את הפנסיה, דעו שכל מומחה ימליץ לכם על תכנון פרישה לפנסיה ויפה שעה אחת קודם.

כנסו עכשיו להשוואה:

רוצים לדבר עם נציג שיבדוק עבורכם? השאירו פרטים

נגישות

התקשרו אלי

מעוניינים בשיחה מול נציג? מלאו את הפרטים: