שלבי תכנון הפרישה לפנסיה - איך לפרוש נכון

תוחלת החיים בעולם המערבי עולה כל הזמן ויש לכך השפעה ישירה על חיינו כגמלאים. אם בעבר הפנסיה עוררה באנשים תחושות של פחד מתחילת סוף החיים, והפסקת עבודה נתפסה כסממן של זקנה, כיום המציאות החדשה של הגיל השלישי הפכה, הודות לעלייה הזו, למאתגרת שחשוב לתכנן אותה מבעוד מועד.

אחד הרגעים החשובים שלנו בחיים הוא רגע הפרישה מעולם העבודה. המטרה של כולנו היא להגיע לגיל הפרישה עם מקורות הכנסה גבוהים ככל הניתן.
החלטות המתקבלות מרגע היציאה לפנסיה אינן הפיכות והן תלווינה אותנו לכל אורך שארית חיינו ולכן כדאי להעניק זמן ומחשבה לתכנון פרישה לפנסיה.

מאיפה אוספים כסף

רבים מאתנו לא מודעים לאפשרויות הקיימות לחסוך לפנסיה. קרן פנסיה היא לא הדרך היחידה. אפשר למצוא, בין היתר, קרנות השתלמות, קופות גמל, ביטוחי מנהלים ועוד. לא תמיד אנחנו, כמועסקים, מודעים לכל החסכונות הפנסיוניים שנצברו לנו במהלך החיים במקומות העבודה השונים שעבדנו בהם במשך חיינו. לפיכך, השלב הראשון בתכנון פרישה לפנסיה צריך להיות איסוף של כל המידע על המקורות הפנסיוניים שלנו.

הכנסות יורדות, הוצאות עולות

כדאי לזכור שתנאי המחייה והכלכלה שלנו משתנים בשלב הגמלאי של חיינו. אם בעבר יכולנו להפריש משכרנו לקופות חיסכון, אז בחיי הגמלאות אנחנו תלויים בקצבת הזקנה ובפנסיה שאותה נוכל לחזות מראש בעת תכנון פרישה לפנסיה. לכן, השלב הבא שלנו בתכנון פרישה לפנסיה צריך להיות חישוב ההוצאות העתידיות הצפויות לתא המשפחתי שלנו, תוך מחשבה על הטיולים שנרצה לעשות, על הוצאות רפואיות, תשלומי חשבונות והתחייבויות כלכליות אחרות. כמו כן כדאי לשקול איך נתקצב את הקצבה החודשית– האם נמשוך את כל הקצבה או נעדיף לחסוך חלק ליום גשום.
כדאי לדעת- קצבת זקנה הנקבעת על ידי הביטוח לאומי קבועה בחוק ואין לנו כל דרך להשפיע עליה, לעומת זאת הפנסיה היא תהיה מקור פרנסתנו העיקרי בגמלאות ולכן תכנון פרישה לפנסיה הוא בעל משמעות גדולה וחשובה לאין שעור שישפיע על רמת חיינו בגיל השלישי.

טופסידה

השלב האחרון בתכנון פרישה לפנסיה כולל בדרך כלל התעסקות במסמכים ווידוא מול המעסיק האחרון שכל ההפקדות בוצעו כנדרש, גובה פיצויי הפיטורים ומענקי פרישה אם יש כאלה. חשוב לדעת על המיסוי הקיים על מענקים אלה (או על פטורים), קיימים חידושים ותיקונים בפקודת המיסוי שחשוב להיוודע אליהם.
קיימות בשוק תכניות פנסיוניות אשר יכולות להניב לכם רווחים ולהגדיל את כספי הפנסיה שלכם במועד הפרישה. תכנון פרישה לפנסיה ימקסם את הפוטנציאל הכלכלי שלכם בפנסיה.

כנסו עכשיו להשוואה:

רוצים לדבר עם נציג שיבדוק עבורכם? השאירו פרטים

נגישות

התקשרו אלי

מעוניינים בשיחה מול נציג? מלאו את הפרטים: