ביטוח משכנתא- ביטוח חובה לכל בית!

בבואנו לרכוש רכב, מחייבים אותנו בביטוח רכב. אנחנו משלמים על פי חוק, באופן קבוע, דמי בריאות לקבלת סל שירותים רפואיים. רובנו משלמים על ביטוחים גם באופן פרטי, מרחיבים פוליסות בריאות, מבטחים רכוש יקר ובאופן כללי רוכשים ביטוחים שמאפשרים לנו לחיות חיים קצת יותר רגועים בידיעה שאם חלילה ניקלע לסיטואציה לא נעימה, יש לנו על מה להישען.

בין ביטוחי החובה המלווים את חיינו, נמצא גם ביטוח משכנתא. מרביתם המוחלט מבין אלו שרוכשים דירות, נאלצים לקחת משכנתא על מנת להשלים את התשלום עבור הדירה.

מדוע הבנק דורש ביטוח

החזרי המשכנתא אליהם מתחייבים, הם סכומים לא מבוטלים של כסף אשר יש להחזיר לבנק מידי חודש. באופן טבעי, הבנק שמלווה את המשכנתא צריך לדאוג שכספו יוחזר לו במלואו בכל מצב, ולכן משעבד את הדירה לטובתו עד תום תשלומי המשכנתא. אבל מה קורה אם הערבות הזו הופכת להיות חסרת ערך? או שמא המלווה חלף מן העולם? מי דואג שהבנק יקבל את כספו חזרה? לצורך כך המדינה מחייבת את הלווים לרכוש ביטוח משכנתא.

ביטוח משכנתא- מה זה כולל ואיפה רוכשים?

רכישת ביטוח משכנתא כולל רכישה של ביטוח חיים וביטוח מבנה. ביטוחים אלה כשמם כן הם- ביטוח חיים מכסה במידה ואחד הלווים מאבד את חייו, ביטוח חיים למשכנתא פותר את בני משפחתו מהמשך תשלומי המשכנתא המהווים נטל כלכלי כבד. ביטוח מבנה למשכנתא מכסה נזקים אשר נגרמו למבנה כתוצאה משריפה, רעידת אדמה, הצפה וכו', נזקים אשר הביאו להרס חלקי או מלא של הנכס והביאו לאיבוד ערכו. במקרה כזה, הביטוח מכסה את יתרת תשלומי המשכנתא לבנק. במידה ותרצו תוכלו להרחיב את הכיסויים בביטוח משכנתא גם לביטוח תכולה, לביטוח צנרת, ואפילו לביטוח ריהוט. כדאי לשקול להרחיב את הביטוח לעלות הנכס כולו, כך שלא תמצאו את עצמכם, חלילה, חסרי קורת גג במקרה של הרס הדירה עד כדי שלא ניתן יהיה להתגורר בה. הרחבות לכיסויים כאלה ניתן לרכוש רק דרך סוכנויות ביטוח.

לרכוש ביטוח דרך הבנק?

ביטוח משכנתא ניתן לרכוש גם דרך הבנק, מסוכנות הביטוח של הבנק. היתרון ברכישת ביטוח משכנתא דרך הבנק היא המוטיבציה של הבנק לקבל את כספו חזרה במהרה, במקרה צורך, ולכן מרבית הטיפול בתביעה מתנהל על ידי הבנק. החיסרון הוא שגובה הביטוח הוא עד גובה המשכנתא ובמקרים מסוימים בהם המבנה נהרס כליל, כיסוי החזרי המשכנתא לא יעזור בבנייה מחדש או בהתאוששות כלכלית מהאסון.

כנסו עכשיו להשוואה:

רוצים לדבר עם נציג שיבדוק עבורכם? השאירו פרטים

נגישות

התקשרו אלי

מעוניינים בשיחה מול נציג? מלאו את הפרטים: