ביטוח משכנתא - פראייר מי שלא משווה

עפ"י נתונים המפורסמים בחברות הביטוח ובפיקוח על הביטוח כ-70% ממקבלי המשכנתאות בישראל רכשו את ביטוח המשכנתא שלהם באמצעות הבנק, שגוזר לעצמו עמלה נאה. במילים אחרות, הבנק המלווה מרוויח על המשכנתא שלכם שלוש פעמים – פעם אחת על המשכנתא שהיא לא בחינם, פעם שנייה על מחיר הביטוח ופעם שלישית על העמלה.

אחרי ששומעים נתונים כאלה כבר לא צריך לשכנע יותר מדיי את העוברים והשבים למה כן חשוב להשוות בין חברות הביטוח על מנת להגיע לתוצאה הברורה של חיסכון בביטוח המשכנתא. כמה דברים שכדאי לדעת: לפני שסוגרים ביטוח ישנם כמה מקומות לעשות השוואה אובייקטיבית כגון: מחשבון משרד האוצר, בדיקה מול סוכן הביטוח (רק אם עובד עם יותר מ4 חברות ומקבל עמלה אחידה מכולן), קופו – השוואת ביטוח ועוד עוד..

פעם הייתם חייבים לרכוש את ביטוח המשכנתא בבנק. היום לא.

בעבר כל מי שקיבל משכנתא היה מחויב לרכוש את ביטוח המשכנתא באמצעות הבנק. יותר נכון, באמצעות סוכנות ביטוח בבעלות הבנק.
אבל המפקח על הביטוח שינה את החוקים והיום כל אחד רשאי לבחור היכן לבטח את המשכנתא. לבנק אסור אפילו לרמוז שעליכם לרכוש את הביטוח דרכו. בקיצור שוק הביטוח נפתח לציבור, והמרוויח העיקרי הוא הצרכן.

קצת על ביטוח משכנתא

ביטוח משכנתא הוא דבר חשוב והוא חלק מהמשכנתא עפ"י חוק (לא ניתן לקבל משכנתא בלי ביטוח משכנתא). לכן, אגב, מומלץ תמיד לקחת את העלות הזאת בחשבון כבר בשלב בחירת הדירה המיוחלת.

ביטוח המשכנתא מיועד להגן על הבנק והלווה מפני מצבים שונים. ביטוח המבנה למשכנתא מגן מפני אובדן ערך הנכס הממושכן כתוצאה מנזק כלשהו – שריפה, שיטפון, רעידת אדמה וכו'. באמצעות ביטוח המשכנתא מובטח מימון להשבת ערך הנכס.

ביטוח החיים למשכנתא מגן על הבנק מפני מצב בו הלווה נפטר וכתוצאה מכך המשפחה אינה יכולה לעמוד בתשלומי המשכנתא. במקרה כזה הביטוח מבצע את החזר המשכנתא.
בביטוח המשכנתא הבנק הוא המוטב הבלתי חוזר וזאת בניגוד לכל ביטוח אחר בו המבוטח בוחר מי הם המוטבים.

טיפים לחיסכון בביטוח המשכנתא

  1. לקחת מראש את עלות הביטוח ולחשב יחדיו עם ההחזר החודשי של המשכנתא, רק כך תדעו את העלות האמיתית של הבית אותו אתם מתכננים לרכוש.
  2. השוואת ביטוח משכנתא – חובה חובה חובה.כמו שעשיתם השוואה מקיפה עם קבצי אקסל שונים,דפים על גבי דפים, חוצצים כאילו אתם באמצע הסמינריון כך תתייחסו גם לביטוח המשכנתא.
  3. אם כבר יש לכם משכנתא תשקלו לעשות בדיקה נוספת, הרי אתם כבר לא בלחץ לעשות את הביטוח רק שהבנק ישחרר לכם את הכסף, עכשיו באיזור הנוחות שלכם זה הזמן המושלם לעשות השוואת ביטוח משכנתא.

כנסו עכשיו להשוואה:

רוצים לדבר עם נציג שיבדוק עבורכם? השאירו פרטים

נגישות

התקשרו אלי

מעוניינים בשיחה מול נציג? מלאו את הפרטים: