ההבדלים בין ביטוח בריאות פרטי לביטוח בקופת החולים

ביטוח בריאות ממלכתי, ביטוח בריאות משלים, ביטוח בריאות פרטי… מה יש לי ומה כדאי שיהיה לי? במאמר הקצר הבא ננסה לעשות קצת סדר במונחים ולשפוך אור על עולם ביטוחי הבריאות.

לכל אחד מאתנו הזכות לבחור בביטוח בריאות. יש כאלו המסתפקים בסל הבסיסי, יש כאלו שימצאו את סוגי הביטוח המשלים מטעם קופת החולים כעונה על צרכיהם, ויש את אלו שמעדיפים לגבות את עצמם בכיסוי נרחב ובביטוח בריאות מחברת ביטוח. מה שבטוח זה שכולנו זכאים לקבל שירותים רפואיים. לא חשוב באיזה ביטוח בריאות תבחרו- העיקר שתהיו בריאים!

ביטוח בריאות ממלכתי

ביטוח בריאות המעוגן בחוק ביטוח בריאות ממלכתי אשר קובע שלכל אדם תושב ישראל מעל גיל 18 מגיע ביטוח בריאות המקנה לו שירותים רפואיים כגון תרופות, טיפולים, ניתוחים ועוד הקבועים בסל הבריאות המתעדכן מדי שנה. את השירותים הרפואיים הללו מחויבות קופות החולים להעניק לכל מבוטחיה ללא תנאי.

ביטוח משלים לקופה - שב"ן

החוק לביטוח בריאות ממלכתי מתיר לקופות החולים להציע למבוטחיה ביטוח בריאות משלים לשירותים רפואיים שאינם נכללים בסל הבריאות הבסיסי, או בקיצור שב"ן – שירותי בריאות נוספים. בתוך הביטוח המשלים ניתן להציע סוגים שונים של כיסויים הנעים בין טיפולי שיניים ועד הרחבת הכיסוי להשתלות ואף אשפוז בבית חולים פרטי. כל אחד ממבוטחי הקופה יכול לבחור להצטרף או שלא להצטרף לאחד מביטוחי הבריאות המשלימים של קופת החולים אליה הוא שייך.

מחיר הביטוח משתנה על פי סוג הכיסויים המוצעים וגיל המבוטח, אך הוא אחיד לכולם. קיימים שירותי בריאות נוספים שביטוח בריאות משלים לא רשאי להציע למבוטחיו, וביניהם ניתן למצוא: תרופות מצילות חיים שאינן בסל הבריאות, פיצוי כפסי, קיצור תורים, הנחות על תרופות בסל הבריאות. חשוב לדעת שעל אף התשלום הקבוע על ביטוח בריאות משלים, לרוב נדרשת השתתפות עצמית לשירותים אלו.

ביטוח בריאות פרטי

כל אחד מאתנו רשאי לרכוש ביטוח בריאות, בין אם דרך חברת ביטוח או סוכן ביטוח. ביטוח בריאות כזה מעניק למבוטח אפשרות לרפואה פרטית, ובמקרים רבים מהווה פתרון לבעיות שאנו נתקלים בהן לא פעם ברפואה הציבורית העמוסה לעייפה. ביטוח בריאות מקיף מעניק כיסוי לשירותים רפואיים רבים בעת הצורך, כמו למשל כיסוי הוצאות ניתוחים או טיפולים בארץ ובחו"ל, ביטוח לתרופות מצילות חיים אינן בסל הבריאות, אבחון מהיר, בחירת רופא מנתח ובית חולים פרטי, השתלות, מחלות קשות ותאונות אישיות. אלו רק חלק מהכיסויים שתוכלו למצוא בביטוח בריאות פרטי.

על מנת לעשות ביטוח בריאות פרטי מומלץ לבצע השוואת ביטוח בריאות אשר יגלם את יתרונות והחסרונות בין כל חברת ביטוח

כנסו עכשיו להשוואה:

רוצים לדבר עם נציג שיבדוק עבורכם? השאירו פרטים

נגישות

הגעת לשאלון בדיקת זכאות להוזלת הביטוחים שברשותך,
בסוף השאלון אחשוף בפניך את מידת זכאותך להוזלה.

Join us for

התקשרו אלי

מעוניינים בשיחה מול נציג? מלאו את הפרטים: