תכנון פרישה לפנסיה- איך ומתי מתחילים לתכנן?

כמה פעמים אנחנו מוצאים את עצמנו מדמיינים את חיינו בפנסיה? כמה פעמים מצאתם את עצמכם קורסים תחת שגרת העבודה ומייחלים לרגע הפרישה שלכם? פרישה לפנסיה הוא אירוע שיש לתכנן, כמו כל אירוע גדול ומשמעותי בחיינו, ולא מדובר רק בחגיגה משפחתית, אלא בתכנון פרישה לפנסיה מדוקדק ומדויק לכם ולצרכים שלכם, כזה שיאפר לכם לשמור על אורח חיים המתאים למידותכם.

כדי לצאת לפנסיה בצורה מסודרת ורגועה תוך מיצוי כל זכויותיכם מומלץ לעבור תהליך ייעוץ אישי לפרישה לפנסיה או לכל הפחות לקרוא, לחקור ולאסוף מידע בנושא.

היכון, הכן, פרוש!

ראשית, מתי פורשים? החוק בישראל קובע את גיל הפרישה לנשים-62 ולגברים-67. ההמלצה היא לא לחכות לשנה שלפני הפרישה, אלא לתכנן פרישה לפנסיה מבעוד מועד. תכנון פרישה לפנסיה לא קורה רק מול המעסיק שלכם ומנהלת החשבונות ולא מספיק לדעת כמה פיצויים אתם צפויים לקבל, אלא יש פרמטרים רבים ונוספים שיש לקחת בחשבון בתכנון פרישה לפנסיה.

מאיפה להתחיל

כמו בכל תכנון מראש, גם כאן יש להתחיל באיסוף נתונים. איסוף נתונים כזה כולל את כל המידע המעודכן ממקומות העבודה לגבי זכויות וכספים שצברתם במהלך עבודתכם בכל מקום עבודה ובכלל זה: קופות גמל, קרנות השתלמות, ביטוח מנהלים, קרן פנסיה, ביטוחים פרטיים. יש לוודא שכל התשלומים אכן נעשו ומה סכום היתרות בכל אחת מהן.

לאחר מכן יש לבצע בירור מול המעסיק הנוכחי לגבי יתרת ימי חופשה וימי מחלה, לבדוק הסכמי עבודה וחוזים. לאחר איסוף המידע, יש לבצע איסוף מסמכים ושלב זה כולל את טופס 161 שיש לקבל מהנהלת חשבונות.

לאחר שיהיה בידכם את כל המידע על הנכסים והכספים שלכם, יש לתכנן את הקצבה החודשית וזאת על ידי תכנון תקציבי של אורח חייכם ושאיפותיכם לחיים בפנסיה. תכנון פרישה לפנסיה כולל עוד לא מעט קריטריונים שיש לדעת עליהם, כמו מענק פרישה, פיצויים וחישובי מס על שני אלו.

תכנון קצבה חודשית

ניהול נכון של תהליך תכנון פרישה לפנסיה כולל בדיקה מעמיקה של נתוני החסכונות, הקופות והנכסים שלכם, תכנון מיסוי, מילוי טפסים נדרשים, פריסת מענקים ותכנון קצבה ותזרים הכנסה שלאחר הפרישה.

יש המון מידע ונתונים בתכנון פרישה לפנסיה ולא תמיד אנחנו חשופים לזכויות שלנו ולהטבות שמגיעות לנו, תהליך הפרישה לפנסיה הוא מורכב ושפע התכניות הפנסיוניות הקיימות בשוק לא מקל על קבלת החלטות ותכנון התהליך לכן מומלץ לקבל ייעוץ ממומחים לתכנון פרישה לפנסיה

כנסו עכשיו להשוואה:

רוצים לדבר עם נציג שיבדוק עבורכם? השאירו פרטים

נגישות

התקשרו אלי

מעוניינים בשיחה מול נציג? מלאו את הפרטים: