חוסכים עשרות אלפי שקלים: ממחזרים את ביטוח המשכנתא

לקיחת משכנתא היא פעולה שכרוכה בכסף רב ובהתחייבות לזמן ארוך, אולם לעיתים יש אפשרות לבצע תהליך של מיחזור משכנתא על מנת לחסוך בעלויות או לשפר את תנאי ההחזר. זהו תהליך מקובל מאוד, שבפועל מתרחש באמצעות לקיחת משכנתא חדשה בתנאים טובים יותר ושימוש בה על מנת לכסות את המשכנתא הקודמת.

עיקרון דומה אפשר לבצע לגבי הביטוחים הנלווים למשכנתא עצמה, דהיינו לביטוח החיים וביטוח המבנה שהלווה מחוייב לעשות על מנת שהמשכנתא תאושר לו. תהליך זה, המכונה מיחזור ביטוח משכנתא, מתבצע באמצעות בדיקה תקופתית פשוטה יחסית שבה נבחנות העלויות השונות של הביטוחים – ואם יש אפשרות להוזיל אותן, אזי מדובר בתהליך פשוט ומהיר.

 

מה צריך לדעת או לעשות בעת מיחזור ביטוח המשכנתא?

כאשר לקחנו משכנתא, עשינו איתה במקביל ביטוחי חיים וביטוח נכס, הדרישה לביטוח באה מהבנק על מנת לבטח מקרים של מוות חלילה או של רעידת אדמה או נזק לנכס.

חלק מאיתנו עשה סקר שוק ובחר באופציה הזולה ביותר וחלק מאיתנו עשה את הביטוח בבנק או במקום הראשון דרכו קיבל הצעה.

ביטוח משכנתא מתומחר על ידי חברות הביטוח על פי שיקולים מגוונים, אבל כולם נכונים לנקודת זמן ספציפית והיא ההווה. המשמעות היא שגם אם לקוח מסוים רכש ביטוח משכנתא היום בתנאים האופטימליים ביותר עבורו, הרי שבעוד מספר שנים יתכן שהמצב יהיה שונה – או מצבו האישי של הלווה עצמו או מצב השוק – ואז ניתן יהיה למצוא הלוואה בתנאים אטרקטיביים יותר.
רוב חברות הביטוח מציעות ללקוחותיהן הנחות משמעותיות בשנים הראשונות, שלאחריהן המחיר עולה. יש לקוחות שבוחרים לנצל את המצב הזה לטובתם, וברגע שההנחה מסתיימת מחפשים חברות ביטוח אחרות על מנת ליהנות שוב מהנחה דומה עבור השנים הראשונות. זה אפשרי, הגיוני ונכון מבחינה צרכנית, אבל חשוב לזכור לבצע את התהליך הזה מדי שנה או שנתיים ולא לשכוח.
חשוב מאוד למלא הצהרת בריאות מדויקת, לטוב ולרע. אם בשנים שחלפו מאז הפעם האחרונה בה מחזרתם את ביטוח המשכנתא חלה הידרדרות או הטבה במצבכם הבריאותי (למשל אם חליתם במחלה קשה או לחלופין נגמלתם מעישון), חשוב לדווח על כך לחברת הביטוח במהלך המחזור על מנת לוודא שאתם מכוסים מבחינה ביטוחית.
מאותה סיבה שימו לב גם שלא לבטל את הפוליסה הקודמת עד להנפקתה של הפוליסה החדשה.
למי יש כוח עכשיו להתחיל למחזר את הביטוח? דעו שברוב המקרים מדובר בתהליך של כמה דקות בלבד, שבסופו של דבר תשלמו פחות מדי חודש למשך מספר שנים. עדיף לעשות מאמץ קטן כדי ליהנות ממנו לזמן רב.

האם כדאי לעשות ביטוח משכנתא דרך הבנק?

עפ"י נתונים המפורסמים בחברות הביטוח ובפיקוח על הביטוח כ-70% ממקבלי המשכנתאות בישראל רכשו את ביטוח המשכנתא שלהם באמצעות הבנק, שגוזר לעצמו עמלה נאה. במילים אחרות, הבנק המלווה מרוויח על המשכנתא שלכם שלוש פעמים – פעם אחת על המשכנתא שהיא לא בחינם, פעם שנייה על מחיר הביטוח ופעם שלישית על העמלה.

ניתן לקרוא עוד על "למה לא עושים ביטוח משכנתא דרך הבנק"

אז איך מוזילים את ביטוח המשכנתא?

על מנת להוזיל משמעותית את ביטוח המשכנתא רצוי לבצע השוואה מקיפה מבין כל חברות הביטוח משום שכל חברה מתחרת אחרת על פי גיל, מצב רפואי, סכומי הביטוח וכו'.

ניתן לעשות השוואת ביטוח משכנתא דרך copo, ע"י כך תהיו בטוחים שההצעות שתקבלו הם האטרקטיביות ביותר,קבלו הצעת מחיר מ-5 חברות שונות שאנחנו כבר סיננו בשבילכם לפי מדד השירות, מחיר, ודירוג לקוחות.

כנסו עכשיו להשוואה:

רוצים לדבר עם נציג שיבדוק עבורכם? השאירו פרטים

נגישות

התקשרו אלי

מעוניינים בשיחה מול נציג? מלאו את הפרטים: